Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 18:30 Der er 3 kommentarer

warning php

hihi =)

jeg kan simpelt hend ikke få dette stykke kode til at virke...

<?php

include 'bla bla';

$user = $_COOKIE[user];
$user = strip_tags($user);
$user = mysql_real_escape_string($user);

$sql = mysql_query("SELECT * FROM `deaktiv` WHERE `user` = '$user' ");
$km = mysql_fetch_array($sql)
?>

<center><h3>Your account has been deactivated because: <? $km["km"]; ?><br><br>you can use your account again on <? $km["dato"]; ?><br><br>registrede ip <? $km["ip"]; ?></h3></center>

så skal jeg på en måde udtrække de infomationer der står i databasen ned i en varibel eller bare med $km["dato"]; men den bliver ved med at udmelde flere tusind fejl... som fx denne

Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in /linux/ubuntu/var/www/system/deaktiv/tekst-f.php on line 11

eller denne

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /linux/ubuntu/var/www/ics/system/deaktiv/tekst-f.php on line 10
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2009 - 18:38 #1
Måske mangler et semikolon på denne linie:

  $km = mysql_fetch_array($sql)

og det andet kan du måske finde ud af med:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM `deaktiv` WHERE `user` = '$user' ") or die(mysql_error());
Avatar billede apocs Nybegynder
07. december 2009 - 23:08 #2
Mener ikke PHP er glad for at man smider de der skæve kvotationstegn ind i SQL'en - umiddelbart vil jeg lave queryen sådan her:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM deaktiv WHERE user = ".$user."");
Avatar billede xicrow Nybegynder
08. december 2009 - 09:38 #3
Har nu aldrig oplevet at PHP skulle have problemer med de kære `-tegn. Hvordan er du rendt ind i problemer med dem ?

/xicrow