Avatar billede spicyrazz Nybegynder
07. december 2009 - 16:26 Der er 9 kommentarer

Hjælp, min computer er skør!

Kære eksperter.

Jeg købte for under et år siden en stationær computer i Fona.den har windows vista home premium, 64 bit sytem, 6 gb ram, 1000 gb harddisk osv.
jeg kan godt lide at spille så jeg købte 21 spil over Steam og begyndte ellers at downloade dem og spille. men allerede tidligt kom der et problem: når jeg spiller spillende kan der i nogle spil gå 2 sek, mens der i andre kan gå 24 timer før at spillet går i hak. billedet fryser for så at forsvinde helt, lyden hakker, og skærmen kan ikke finde ud af at den stadig sidder i computeren. det er vel og mærke både når jeg spiller online og offline. jeg har spurgt flere af mine bekendte som er gode til computere og de forslår en formatering. hmm... det andet problem er, at her den sidste uges tid er den begyndt at  slukke uden vidre. som om man cuttede strømmen. jeg frygter jeg har virus, men avast free home edition siger at alt er clear.

håber på at få nogle ikke alt for komplicerede svar.
venlig hilsen

Rasmus aka. spicyrazz
Avatar billede Niclas Praktikant
07. december 2009 - 16:30 #1
Er dit grafikkorts driver opdateret?
Er du sikker på at disse spil kan køre 64 bit?

Du siger at den er købt for under et år siden, hvilket vil sige at der stadig er garanti på de forskellige dele. Jeg ville prøve at ringe ind til producenten og spørge hvad de siger til det problem med strømforsyningen.
Avatar billede mr_falle Nybegynder
07. december 2009 - 16:36 #2
Hvis maskinen fryser under afvikling af spil, kunne det tyde på at enten gfx, eller ram er defekte.

Du kan teste ram med programmet memtest86
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2009 - 17:08 #3
Hent Malwarebytes Antimalware her:
http://www.malwarebytes.org/
Opdater programmet til nyeste version, og kø'r en fuld scanning af din computer, for at tjekke for virus/malware.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
07. december 2009 - 17:14 #4
Hej..

Som 220661 skriver + prøv at kører en tur med CCleaner..

CCleaner..
LINK http://www.ccleaner.com/download/downloading
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
08. december 2009 - 16:36 #5
er i skrivende stund igang med en skanning med antimalware og kører bagefter en tur med ccleaner, som jeg havde i forvejen :-)

Angående strømforsyningen, der fulgte både tre bens og to bens strømstik med computeren, og jeg bruger tre benet. jeg vil, når skanningen er færdig, prøve at skifte til 2 bens stik og se om det hjælper...

angående mit spilleproblem: jeg kan f.eks. med portal, godt køre spillet og spille i et par min, men så fryser den altid... det samme gælder med alle mine steam spil, det er dog portal det er værst med, f.eks. left 4 dead kan jeg spille uden problemer, men ikke altid...

Rasmus aka. Spicyrazz
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
08. december 2009 - 19:30 #6
jeg havde 37 inficerede filer og de blev fjernet med det samme! kørte derefter ccleaner og fordi det er længe siden jeg sidst har kørt, fjernede den lidt over 10 gb.
mr_falle, jeg kan ikke få memtest86 til at virke på min computer. den siger at det ikke er et 64 bit program. please advice!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 19:40 #7
Prøv at køre spil, og se hvordan den ter sig nu.
Det kan jo godt have været at det skidt du havde på computeren der har gjort at du havde problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 19:45 #8
Good advice: Behold Malwarebytes Antimalware og kør scanning af computer en gang om ugen. Gør det samme med CCleaner. Sørg for dit primære antivirus (Avast) holder sig selv opdateret. Hvis du ikke har det så installer en anden firewall end Windows indbyggede. Zonealarm måske. Så er du rimelig garderet.
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
09. december 2009 - 17:05 #9
har lige installeret zonealarm firewall som 2206661 anbefalede og har givet steam + andre programmer tilladelse til at gå på nettet...
men mine steam spil virker fortsat ikke efter et 1 min tid eller 2. jeg har dog lagt mærke til at hver gang jeg genstarter når spillet går koldt, så er skærmindstllingen ændret far det højeste til det laveste... fortæller det jer noget???