Avatar billede mercu Nybegynder
06. december 2009 - 19:46 Der er 1 kommentar

Lave et nyt array for hver wookbook?

Jeg har en række data sorteret efter årene 2001-2007, dvs. data vedrørende 2001 i 2001 osv.

jeg skal så bruge disse data, til at samle dem. jeg tænker at indlæse data'en fra hver fil i et array for hver woorkbook.

men hvorda kan dette skrives i VBA og gøres dynamisk (hvis der tilføjes flere år).
Avatar billede allanjensen333 Nybegynder
19. december 2009 - 23:55 #1
Du skal bruge et dynamisk array med flere dimentioner

Jeg har ikke lavet eksemplet så det løber alle ark igennem, men det kan du måske selv gøre?

F.eks.

Dim arrData()
ReDim arrData(7) '-- 7 er antal år, men kan bare udvides dynamisk

For i=1  to sheets.count
Dim arrTal() '-- Du laver et array som skal indeholde data fra hvert ark
ReDim arrTal(2, 4) '-- Sætter dimensioner. Skal laves dynamiske, så du finder ud af hvor mange rækker og kolonner der er i det ark

'-- Gemmer data for første ark i år 1
arrData(1) = arrTal

'-- Sletter alt fra arrayet
Erase arrTal

Next i

'-- Du kan tilgå data på denne måde f.eks.
'-- arrData(1)(2, 3)
'-- Ovenstående henter data fra år 1, række 2 kolonne 3

Kan du bruge dette?