Avatar billede wisemind Nybegynder
05. december 2009 - 22:42 Der er 5 kommentarer

Tilfoejelse af vaerdier til et multi dimensionelt array loop

Kaere eksperter,

Jeg har snart ikke flere haar paa hovedet, saa jeg haaber virkelig der er en som kan hjaelpe mig med at fortaeller hvordan man tilfoejer vaerdier til et multidimensionelt array via et loop.

Meningen er mit array skal se saaledes ud

$anons = array(
              array("id" => "1", "user" => kim, "type" => "1"),
              array("id" => "2", "user" => bo, "type" => "1"),
              array("id" => "3", "user" => lars, "type" => "1")
                    );

Jeg har vaerdierne i en mysql DB og henter dem saaledes:

$anons = array();
while($row = mysql_fetch_array($result))
{ $anons = array("id" => "$row[id]", "user" => "$row[user]", "type" => "1");}

Men alt hvad mit array returnerer er det her:
Array ( [ip] => [port] => [type] => socks5 )

Hvad goer jeg galt?

Paa forhaand 1000 tak for hjaelpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2009 - 22:54 #1
$anons = array("id" => "$row[id]", "user" => "$row[user]", "type" => "1");

->

$anons[] = array('id' => $row['id'], 'user' => $row['user'], 'type' => 1);

måske
Avatar billede wisemind Nybegynder
05. december 2009 - 23:13 #2
Hej Arne og tak for dit svar.

Paa den maade du skriver, saa smider koden i det mindste noget data ud, men som naevnt i min aabnings post, saa skal arrayet se lidt specielt ud, for at passe ind i en verificeringsklasse jeg har.

Med din rettelse smider den arrayet ud som [0],[1],[2] osv. Hvad kan man goere, for at faa loopet til at spytte ud saa den "praecis" ligner det array jeg har i mit eksempel?

Paa forhaand tak!
Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
05. december 2009 - 23:44 #3
hvordan ser din sql-select ud, for man får et multidimensionelt array fra :

$query = "select id,user,type from bruger";
$result = $this->conn->query($query);

        $array = array();

        if ($result->num_rows>0)
        {
            while ($row = $result->fetch_array(MYSQLI_ASSOC))
            {
                array_push($array,$row);
            }

for($i=0; $i<sizeof($array); $i++)
{
    echo $array[$i]['id'];
    echo $array[$i]['user'];
    echo $array[$i]['type'];
}
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2009 - 23:50 #4
Hvad outputter en print_r og hvad ville du have ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2010 - 04:40 #5
??