Avatar billede dane022 Seniormester
05. december 2009 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dato udsøgning vba

Jeg benytter i øjeblikket til at søge efter cpr nummer og oplysninger pr. en dato:

Private Sub Kommandoknap24_Click()

Dim SQLStr As String

    If Me![Cpr nummer] <> "" Then
        SQLStr = SQLStr & "[cpr nummer] like '*" & Me![Cpr nummer] & "*' And "
    End If
    If Me![Oplysninger pr] <> "" Then
        SQLStr = SQLStr & "[oplysninger pr] <= #" & Format(Me![Oplysninger pr], "yyyy-mm-dd") & "# And "
    End If
    If Len(SQLStr) = 0 Then
        DoCmd.OpenForm "Stamoplysninger"
        DoCmd.Close acForm, "medarbejderudsøgning"
    Else
        SQLStr = Left(SQLStr, Len(SQLStr) - 5)
        DoCmd.OpenForm "Stamoplysninger", , , SQLStr
        DoCmd.Close acForm, "medarbejderudsøgning"
    End If
End Sub

Problemet er, at datoudsøgningen finder alle poster som har en dato der er ældre end udsøgningsdatoen, hvor jeg vil have den kun skal finde den nyeste, så jeg får vist de gældende oplysninger pr. den dato.
Hvordan skal koden se ud hvis det skal kunne lade sig gøre.
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2009 - 16:57 #1
cant you just change <= to = ?
Avatar billede dane022 Seniormester
05. december 2009 - 17:26 #2
Nej. Hvis jeg søger på datoen 1-11-09, så skal posten med nyeste dato frem til 1-11-09, komme frem.
F.eks. hvis der er poster med 1-1-07, 1-1-08, 1-1-09 og 1-1-10, så skal ovenstående udsøgning finde posten 1-1-09.
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2009 - 19:10 #3
I would suggest that you build the forms record source dynamically.

What your after is only one record (TOP 1), so the SQL needs to sort by dato DESC and then select the TOP 1
where

[oplysninger pr] <= #" & Format(Me![Oplysninger pr], "yyyy-mm-dd") & "#
Avatar billede dane022 Seniormester
05. december 2009 - 21:53 #4
Er det noget du kan lave en færdig kode på, da det er mere end jeg kan klare?
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2009 - 23:53 #5
If you send me your dB then I'll put something together for you tomorrow.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede dane022 Seniormester
06. december 2009 - 10:02 #6
Sendt
Avatar billede dane022 Seniormester
27. januar 2010 - 21:00 #7
Spørgsmål lukkes
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2010 - 08:47 #8
Did I ever get back to you on this question? I can see that you sent me the dB but cant remember where we got.
Avatar billede dane022 Seniormester
28. januar 2010 - 21:33 #9
Nej vi kom aldrig videre. Du havde travlt og der er ikke andre der har svaret
Avatar billede terry Ekspert
29. januar 2010 - 08:54 #10
And I'm still busy.
Actually I think after looking at your dB it required quite a lot of work to get what you wanted.