Avatar billede atorm Nybegynder
04. december 2009 - 11:38 Der er 24 kommentarer

Ressourse konflikt

Hej Eksperter,
Jeg har lige formateret en bærbar for en bekendt. Asus F8sa. Tidligere havde den Vista nu har jeg lagt en XP ind på. Men der er det problem at der er ressoursekonflikt i enhedshåndteringen mellem VGAsave og PCI til PCIbro. Konflikten gør at jeg ikke kan lægge den rigtige driver ind til grafikkortet.
Er der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 12:02 #1
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=cqAQLgmnndFyHdO3

du kan hente alt til den herfra - slå den over på xp

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 12:03 #2
den du specielt nok mangler er chipset driveren men ellers beny lejligheden til at få den opdateret.

m.v.h
Avatar billede atorm Nybegynder
04. december 2009 - 14:22 #3
Jeg har været inde der hvor du henviser til. Men konflikterne forsvinder ikke. Når jeg opdaterer driverne med dem fra siden så får "PCI til PCIbro" et andet navn i enhedshåndteringen. Men den samme konflikt er tilstede.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 15:41 #4
prøv at fjerne den famøse driver og genstart og se om ikke så lykkes.
Avatar billede atorm Nybegynder
05. december 2009 - 13:50 #5
Jeg har prøve dette flere gange. Jeg har også prøvet at formatere PC´en om igen. Men det er samme problem jeg står tilbage med.
Mit store problem er at jeg så ikke kan få den rigtige driver ind på PC´en. Den driver den bruger hedder VGAsave. og den konflikter så med nedennævnte:

Input-/outputområde 03B0 - 03BB bruges af:
  Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01
Input-/outputområde 03C0 - 03DF bruges af:
  Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01
Hukommelsesområde 000A0000 - 000BFFFF bruges af:
  Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01

Ovennævnte virker ikke fordi den ikke har ressourcer nok.

Hvis jeg fjerner ovennævnte fr enhed i enhedshåndteringen så kommer den bare tilbage når jeg genstarter. Så jeg ved slet ikke hvad jeg mere kan gøre.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 14:18 #6
hvis den her ikke virker kunne jeg godt mistænke et dårligt grafikkort i den

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

m.v.h
Avatar billede atorm Nybegynder
05. december 2009 - 14:59 #7
Det er prøvet. Men den meddeler at driveren ikke passer bedre end den jeg har. Blot for at vi taler om det samme...derhvor jeg prøvede at skifte driveren var på enheden: Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01.(for det er vel grafikkortet?)

Hvis jeg går ind under "Egenskaber for skærm", "Avnceret" og "Kort", Står der "Chip type - Ikke tilgængelig" DAC type "ikke tilgængelig" osv. Alt er "ikke tilgængeligt. Men jder er IKKE mulighed for her at skifte driver.

Da den kørte Vista var der ikke et problem med kortet.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 15:02 #8
hvis du prøver at lade den selv søge i mappen med driveren hvad sker der så
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 15:20 #11
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 15:22 #12
Avatar billede atorm Nybegynder
05. december 2009 - 20:00 #13
Hej Igen,

når jeg prøver at installerer Multi language: win2k_xp14371.exe

afrydes installationen og den meddeler:"dette system opfylder ikke mindstekravene til installation af softwaren . - installationsprogrammet afbrydes"
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 20:59 #14
då prøver vi lige her
denne her eller

http://www.radarsync.com/drivers/d170258-mobile_intel(r)_pm965/gm965/gl960_express_processor_to_dram_controller_-_2a00_

som du kan se ligger de på stribe under div. styresystmer
du skal selv hente dem ikke noget med automatisk

når og hvis vi finder synderen så gem den godt
Avatar billede atorm Nybegynder
05. december 2009 - 22:06 #15
Hej treatmenice, først lad mig sige tak for din tålmodighed,

desværre hjælper de nye drivere ikke. Behøver det være driveren der er noget galt med når der er en konflikt??
Avatar billede atorm Nybegynder
05. december 2009 - 22:08 #16
PS jeg har prøvet 3 styks mere fra den side du henviste til. Resten er ene selv om de står nævnt flere gange
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 08:47 #17
lad os så prøve at finde ud af havd det er efor en fætter der er ikke vil.

første dette program det kan måske

Speccy

http://www.piriform.com/speccy

hvis det ikke skulle kunne må du hente SIW standalone til venstre

http://www.gtopala.com/siw-download.html

det bliver noget af en gennemgang og vil tage tid men løsningen ligger måske her et sted

der findes også et program der unknown device

http://www.zhangduo.com/udi.html

du kan se hvordan man gør på billedet .

jeg har kun 1 gang gået fra en pc uden at få den til at virke men det er også noget lettere når man sidder ved den end fjernskrive om dem.
Avatar billede atorm Nybegynder
06. december 2009 - 13:06 #18
Hej treatmenice,
Nu har jeg downloaded de 3 programmer. Hvordan kan jeg vise dig de analyser den laver??
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 13:22 #19
det ville være let hvis du kunne tage et screenshot af det.

det her program skulle være gratis emn kender det ikke

du skal gemme det i jpeg format
http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html
når du har lavet et billede gemmer du det på drev c f.eks

så går du på denne side og trykker gennemse og lader den pege på dit billede og trykker upload now
der kommer så et nyt vindue
lige over den grønne upload more kopierer du linken og indsætter på eksperen her
http://tinypic.com/?t=postupload

så let er det faktisk og det er ikke så lidt lettere med et billede
Avatar billede atorm Nybegynder
06. december 2009 - 14:02 #20
Hej igen, jeg starer med t sende billed af "Systemenheder" Bemærk at den siger "hasproblem" ud for "Mobil Intel PM965......2A01".
Den anden jeg har taget billed af er den som hedder "PCI"
http://i47.tinypic.com/f40mfs.jpg
http://i48.tinypic.com/250oubp.jpg
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 14:12 #21
det er en intel fejl
altså chipset den ikke vil acceptere

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-025753.htm

http://i47.tinypic.com/34iimb9.jpg
Avatar billede atorm Nybegynder
06. december 2009 - 22:47 #22
Hejtreatmenice, det ændrede desværre ikke noget. Den ene driver havde jeg prøvet før og den anden gav meddelesen: "dette system opfylder ikke mindstekravene til installation af softwaren . - installationsprogrammet afbrydes".
Det er en 32bit Win XP jeg har installeret. PC´en kan køre 64bit. Men betyder det noget??
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 08:02 #23
enten er der noget vi har overset eller også kan den bare ikke - det er et gæt - hvorfor ligger der ingen driver hos ASUS - ????

jeg ville kontakte dem via denne side - lade dig registrere med dit problem og presse på - der kan af og til gå et stykke tid

http://support.asus.com/

eller her

http://vip.asus.com/login.aspx

m.v.h
Avatar billede atorm Nybegynder
07. december 2009 - 20:32 #24
Det vil jeg prøve. Tusinde tak for indsatsen