Avatar billede ngr Praktikant
03. december 2009 - 23:53 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvad har Adobe, som ikke findes i Ubuntu?

NU KAN JEG IKKE HOLDE WINDOWS OG MICROSOFT UD MERE.
Jeg har en næsten ny HP stationær, som bare er i udu hele tiden. Aner ikke, om det er virus eller hvad helvede det er, men jeg kan sgu ikke holde det ud mere.
Jeg bruger Adobe CS3 rigtig meget - først og fremmest PhotoShop, InDesign, Illustrator og videoredigering - så jeg vil høre, om Ubuntu med tilhørende programmer kan måle sig med det - og om jeg kan regne med et mail program, der fungerer.
Spil bruger jeg aldrig-
På forhånd tak
Avatar billede ngr Praktikant
03. december 2009 - 23:56 #1
Fik ikke sagt, at jeg er en klovn til teknik - og det interesserer mig heller ikke. Er det så klogt at installere U?
Avatar billede wanze Nybegynder
04. december 2009 - 00:02 #2
Jeg ville helt bestemt hoppe på Mac-vognen. Jeg ved det kan lade sig gøre at installere på almindelige PC'ere, men jeg har aldrig prøvet. Dog er jeg overbevist om, at du ikke vil fortryde det, når først det er installeret. Alle Adobe-produkterne er også lavet til Mac, ligeledes er hele Office-pakken og en masse andre dejlige ting.

Ubuntu kræver, at man har tid til at investere lidt tid på det - MacOSX er lidt mere straight-forward i mit hoved.

Jeg tror ikke, der er programmer der måler sig med Adobes, mange hævder, at Gimp! fx fint kan erstatte Adobe Photoshop, hvilket jeg dog ikke vil give dem ret i. Generelt er Adobes pakke den bedste til det den laver, og jeg synes ikke der findes lige så gode alternativer andre steder.

Det er dog muligt at køre mange programmer igennem emulatorer på Ubuntu, dog ikke med samme ydeevne, og det er sikkert noget man bliver træt af, når man er bedre vant.

Over all: Forsøg dig med at smide MacOSX på maskinen - den tid det vil tage at få ind kan helt sikkert godt måle sig med den tid du har bakset med Windows, eller den tid du kommer til at bruge på at sætte Ubuntu op.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 00:06 #3
Har ikke så meget kendskab til det. Kører xp professional selv uden nogen problemer. Formoder du kører Vista med de mærkelige vaner den har til man finder ud af det.
Hvad er dit problem med Microsoft?
Avatar billede kristianlist Nybegynder
04. december 2009 - 00:24 #4
Forklar hvad du oplever, så kan vi bedre hjælpe dig af med problemet.
Jeg tror ikke et skift er løsningen.
Avatar billede ngr Praktikant
04. december 2009 - 00:56 #5
Den fryser hele tiden, igen og igen, tager 10 minutter til at starte op, timeglasset kommer frem bare jeg overvejer at røre mus eller keyboard o.s.v. o.s.v.
Avatar billede wanze Nybegynder
04. december 2009 - 01:06 #6
Har du prøvet at geninstallere Windows? Hvis det ikke har virket kunne man fristes til at tro, at det var et hardwareproblem. Defekte RAM eller at den måske bliver for varm.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 01:13 #7
Hvis du har haft problemerne lige efter en reinstall, må jeg give Wanze ret i enten et ramproblem eller varme. Prøv at installere et program der holder øje med temperaturen i din pc:
http://www.filehippo.com/download_speedfan/
Avatar billede ngr Praktikant
04. december 2009 - 01:28 #8
Hvordan er det nu lige, jeg checker RAM?
GPU: 50 gr
Avatar billede ngr Praktikant
04. december 2009 - 01:29 #9
Øvrige værdier under 42 gr
er det ok?
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
04. december 2009 - 06:28 #10
Wanze? Mac programmere deres systermer, til bestemte computere så systemet fungerer 100% på den computer, så det er derfor ikke muligt at installere Mac på en almindelig PC.
Hvis man nu prøvede, at installere Mac på en almindelig PC ville det fucke fuldstændig.
Avatar billede ngr Praktikant
04. december 2009 - 06:56 #11
Hvis I skal diskutere Mac, vil I så venligt gøre det et andet sted. Jeg har ikke bedt om råd om Mac, tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. december 2009 - 07:06 #12
Der kan være mistanke om at dine RAM er defekte, er der her et par små programmer, der kan teste dem:
http://hcidesign.com/memtest/download.html

http://www.goldmemory.cz/
http://www.memtest86.com/
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 08:03 #13
Hvis du ikke bruger spil kan du roligt installere Linux dog ville jeg foreslå SuSE 11.2 MED KDE 4 - Du har adgangt til alt det du omtaler og det virker. Som andre i tråden har været inde på så kan det vel heller ikke helt udelukkes at der er tale om hardware fejl så jeg vil foreslå dig at at installere det Linux system du vælger som nr. 2 og så bruge dualboot - spørg igen hvis du er i tvivl
Avatar billede wanze Nybegynder
04. december 2009 - 12:51 #14
Lars_Schutt: Nu har jeg lavet min research og skriver ud fra mine erfaringer - er du så ikke venlig at gøre det samme? Jo, du kan godt installere Mac på en PC. Nyere Macs har præcis samme hardware som en almindelig PC. Se evt. Hackintosh og undlad at komme med påstande i fremtiden, med mindre du har undersøgt det. En simpel søgning på Google med "macosx on pc" ville have sparet dig.

ngr: Jeg kom sådan set blot med et alternativ løsningsforslag til dit problem.
Avatar billede ngr Praktikant
04. december 2009 - 23:10 #15
Har kørt http://hcidesign.com/memtest/download.html, og den melder ingen fejl

Prøvet GoldMemory, men der sker ikke noget, når jeg kører exe filen.

MemTest kan jeg heller ikke få til at fungere..........
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. december 2009 - 21:04 #16
Er det Vista eller Windows 7?
Har du prøvet at geninstallere?
Hvad er det for en model du har?

Ubuntu er godt det kan du endda prøve fra en Live CD, der ikke røre ved din harddisk.

Photoshop = GIMP
Indesign = SCRIBUS
Illustrator = INKSCAPE

Alle 3 kan hentes via Ubuntu's pakke manager, gratis.
De fåes selvfølgelig også til windows.

Der findes en lang række video redigering til Linux. Brug google eller Ubuntu forum.
Avatar billede ngr Praktikant
08. december 2009 - 00:56 #17
Interface blandt andet...
og noget af det der hacker open source....

?????????
Avatar billede ngr Praktikant
08. december 2009 - 00:59 #18
Er det Vista eller Windows 7?

Vista

Har du prøvet at geninstallere?

Nej

Hvad er det for en model du har?

Hvad mener du?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2009 - 05:33 #19
Din PC er en HP, men hvad er det for en HP, der må stå et model eller part nummer på den.

Hvis du har fået budet om en billig opgradering til Windows 7, så skal du springe på det. Windows 7 er meget bedre end Vista.

Jeg antager også at dine adobe programmer er erhvervet på lovlig vis, så vi ikke jager spøgelser i et system med pirat software på.
Avatar billede ngr Praktikant
08. december 2009 - 15:10 #20
Din PC er en HP, men hvad er det for en HP, der må stå et model eller part nummer på den.

Hvor skal det stå?

Hvis du har fået budet om en billig opgradering til Windows 7, så skal du springe på det. Windows 7 er meget bedre end Vista.

Det har jeg ikke, men overvejer at købe et inden jeg springer på Ubuntu - men kan ikke finde ud af, hvilken 7, jeg skal købe.

Jeg antager også at dine adobe programmer er erhvervet på lovlig vis, så vi ikke jager spøgelser i et system med pirat software på.

De er helt lovlige.
Avatar billede ngr Praktikant
12. december 2009 - 18:21 #21
.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. december 2009 - 09:56 #22
der er typisk et model nummer under eller vag på maskinen.

Kan ikke hjælpe dig med valg af 7.