Avatar billede jjensen Juniormester
16. juli 2001 - 02:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pause...

Jeg har lavet en lille Swish intro som kører i en højre frame - knapper og andet i venstre frames skal gerne loades helt førend flash\'en begynder...

Swish generer en html fil jeg kan editere i og sætte ekstra kode ind i - Hvad er html koden helt nøjagtig for at lægge en f.eks. 5 sekunders pause ind?
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
16. juli 2001 - 02:08 #1
(Skal indsættes i <HEAD>)
<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"5;URL=indhold.htm\">

-hvor indhold.htm er filen som den derefter indlæser.

Men dette er måske ikke den slags \"pause\" du efterlyser, - men det var det eneste jeg lige kunne komme op med :))
Avatar billede jjensen Juniormester
16. juli 2001 - 02:13 #2
Jo. det kan da godt gøres på den måde... :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juli 2001 - 02:17 #3
du kan lave en 5 sek pause i javascript med:

  setTimeout( \"en_funktion();\", 5000 );

en_funktion() kunne så være det der aktiverer din flash.

desværre ved jeg (ligesom dr_pixel) ikke hvordan din flash bliver aktiveret. og dermed heller ikke om det duer for dig.

må vi se lidt kode? eller en url til siden?

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juli 2001 - 02:18 #4
jeg skriver for langsomt :)
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
16. juli 2001 - 02:18 #5
Mange tak for points :)
Avatar billede jjensen Juniormester
16. juli 2001 - 02:23 #6
http://www.global-gateway.com/callback-index2.htm

Prøvede at lave en fil der indeholdt <meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"5;URL=dintro.htm\">

Men noget går galt...
Avatar billede jjensen Juniormester
16. juli 2001 - 02:25 #7
Det var mig der havde lavet en fejl..... :-))
Avatar billede jjensen Juniormester
16. juli 2001 - 02:32 #8
Jeg har set teksten så mange gange efterhånden :-) går det for stærkt?
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juli 2001 - 02:39 #9
det ser da ellers fint nok ud.

men pas på med navne. i dit frameset har du:
  <frame scrolling=\"auto\" noresize src=\"dmenu.htm\" name=\"menu.htm\">
  <frame scrolling=\"AUTO\" src=\"dskaerm.htm\" name=\"dskaerm.htm\">

de name= parametre kan ikke bruges til noget. der må ikke være . i et navn.
så jeg vil foreslå du laver navnene om til:
  <frame scrolling=\"auto\" noresize src=\"dmenu.htm\" name=\"menuhtm\">
  <frame scrolling=\"AUTO\" src=\"dskaerm.htm\" name=\"dskaermhtm\">

og retter tilsvarende der steder du bruger de ramme-navne
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
16. juli 2001 - 02:44 #10
hurtigt???
På min PC (PII 266 / 256RAM) går det FRYGTELIG langsomt ... men sådan opfører flashfiler sig sommetider .. og jeg ANER virkelig ikke hvad der går galt ... endnu en grund til ikke at bruge Flash :))
Avatar billede jjensen Juniormester
16. juli 2001 - 02:49 #11
dr.pixel ->> interessant! Jeg må vist hellere se det på nogle andre maskiner også...

(Nu er \"hurtigt\" jo en meget relativt størrelse :-)
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
16. juli 2001 - 02:59 #12
Relativt yes ... det kører ca. 40% den hastighed jeg ville synes var optimal :)

Jeg forstår bare ikke hvorfor den gør det ... og det er kun ved nogle flashfiler at den sløves .. og jeg har kun set det på IE5.5 og IE6 ... hmm det er underligt  :-/