Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hiv data ud fra en tekst til en database (ny)

Godt så jeg prøver igen.

Jeg spiller ogame. Og vil derfor gerne lave en statestik over mine angreb.

Derfor sørger jeg en måde hvor på jeg kan indsætte min kamprapport i et tekst felt. Trykke send, og så skal den ellers sende min data vidre til en database.

MEN jeg er simpelthen snot dum :P Eller retter jeg har ikke noget begreb om hvordan det gøres. Derfor spørger jeg jer. Jeg vil meget gerne have at det evt bliver forklaret så godt som muligt.

Jeg oprettede tidligere en tråd. Men ødelagde den sådan set selv.
Jeg har fundet en ny måde at lave kamprapporter(KR) på. Og jeg tror at det gør det nemmere for jer.

Her er et ex på en KR:

At 11-29 13:53:43, as it came to a battle:

Attacker  USER1 (X:XXX:XX)
Weapons: XXX% Shields: XXX% Armour: XXX%
L.Fighter 1.667

Defender USER2 (X:XXX:XX)
Weapons: XXX% Shields: XXX% Armour: XXX%
Cruiser 200
Battleship 40
Dest. 82
Battlecr. 110
Gauss 63
Plasma 7

After battle...

Attacker USER1 (X:XXX:XX)
destroyed!

Defender USER2 (X:XXX:XX)
Cruiser 200
Battleship 40
Dest. 82
Battlecr. 110
Gauss 63
Plasma 7

He captured
- metal, - crystal and - deuterium.

The attacker lost a total of 6.668.000 units.
The defender lost a total of 0 units.
At these space coordinates now float 1.500.300 metal and 500.100 crystal.
The chance for a moon to be created is 20 %.

Nu vil jeg beskrive helt ned i detaljer hvad jeg vil lære at gøre: (Når jeg snakker felter, menes der felter i databasen)

Første del:
At 11-29 13:53:43, as it came to a battle:
Her vil jeg gern bruge datoen.
Den skal indsættes i min MySQL database i et felt der hedder attdate. Problemet er bare at der er ikke noget årstal. Så det skal jeg have sat ind. Så der kommer til at stå 2009-11-29. Altså vi sætter det årstal ind som vi er i og en ekstra bindestreg.

Næste del:

Nu bruger jeg Defender som ex da det er samme princip med Attacker:

Defender USER2 (X:XXX:XX)
Weapons: XXX% Shields: XXX% Armour: XXX%

Her vil jeg gerne have indsat User2 i et felt der hedder "def", i min database.
Jeg vil gerne have Kordinaterne (X:XXX:XX) ind i et felt der hedder "def_kordi".
Så vil jeg gerne have de XXX% der er ud for Weapons i et felt der hedder "def_weap".
Jeg vil gerne have de XXX% der er ud for shields i et felt der hedder "def_shie" og til sidst det samme med Armour i et felt der hedder "def_amour".

Helt det samme skulle der ske med Attacker.
bare i felter med "att_" istedet for "def_"

Nu kommer det som jeg tror volder mest problemer.
Cruiser 200
Battleship 40
Dest. 82
Battlecr. 110
Gauss 63
Plasma 7

Da det ikke altid er de samme skibe der er med i et angreb, eller som forsvare en planet. Ja så giver det måske nogle problemer. Men når Kamprapporten siger at der er "Cruiser 200" i forsvaret. Så skal der indsættes "200" i feltet "def_xx". Og ja feltet hedder "def_xx"
Det samme med Battleship i feltet "def_ss", Dest i feltet def_dest og battlecr. i feltet "def_int" osv.
Men nu findes der jo mange forskellige skibe og forsvar. Og har er der nævnt 6:
Battlecr., battleship, Dest., cruiser Gauss og plasma. Så ville Jeg gerne at der i resten af skibs- og forsvarsfelterne i databasen bliver indsat et nul "0".  fx i felterne "def_lj", "def_sj", "def_lt" og "def_st". Der er flere. Men hvis jeg ser grund princippet kan jeg jo selv lave resten.
Så det der står foran tallet der jeg skal bruge. Skulle gerne bestemme hvor det skal indsættes i databasen, og resten skal bare modtage et nul.
Igen er billedet det samme med Attacker. Bortset fra at der igen står "att_" istedet for "def_" som fletnavne i databasen.

Så står der after the battle

Der kommer denne tekst:
Attacker USER1 (X:XXX:XX)
destroyed!

Det bliver så endnu en udfording.
For hvis der står destroyed i linjen efter Attacker USER1 (X:XXX:XX)
Så skal der indsættes rene nuller i databasen under "att_aft_lj", "att_aft_sj", "att_aft_st" osv.

Det kan også være Defender som er ødelagt. Men så er billedet det samme bare med "def_aft_"

Så kommer denne linje:

He captured
- metal, - crystal and - deuterium.

Hvis angriberen vinder vil der ikke stå - metal, - crystal and - deuterium. Så vil der istedet stå tal.
Hvis der står "- metal" så vil jeg gerne have at den indsætter "0" i feltet "won_metal" og det samme med crystal og deuterium i felterne "won_cry" og "won_deu"
Hvis der så står fx: "100.000 metal" så må den meget gerne indsætte "100000" i feltet istedet for 0

Det sidste skulle så være lige ud af landevejen.
The attacker lost a total of 6.668.000 units.
The defender lost a total of 0 units.
At these space coordinates now float 1.500.300 metal and 500.100 crystal.
The chance for a moon to be created is 20 %.

Jeg vil gerne ha sat 6668000 i et felt der hedder "att_loss", og "0" ind i et felt der hedder "def_loss"
og 1500300 og 500100 ind i "rm_metal" og "rm_crystal"

Det er en kæmpe opgave.
Men jeg håber at man kan finde en rød tråd og på den måde lære det og få det til at fungere.

/ddd

PS. alle tal over 1.000 har det der "." imellem hver 3 tal.
Det ved jeg ikke om en MYSQL database kan forstå. Ellers vil jeg gerne at det også bliver fjernet
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 19:39 #1
Er der slet ingen der kan hjælpe??
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 00:20 #2
Nåååå så må jeg jo lukke den.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 00:20 #3
.