Avatar billede psychomania Nybegynder
03. december 2009 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrive på serverens standart printer

hejsa.

jeg er ved at lave en intranet side. jeg har fået til opgave at lave en side der kan udskrive personalelister til webserverens standart printer. jeg har været inde på php.net for at læse op på det og fatter intet af det... jeg skal have det lavet så jeg har 100% kontrol over hvad den printer hvor og sådan, så standart windows print via control+p eller print() funktionen i javascript virker ikke.

mit spørgsmål er så nu... hvordan gør jeg dette?

her er lidt extra info:
---------------------------------------------------------------
OS: win xp.
web server: apache.
printer: netværksprinter som er sadt til standart printer.
spørg hvis du skal bruge mere info.
Avatar billede repox Seniormester
03. december 2009 - 14:02 #1
Hvad er der i vejen med windows standard udskrift? Du kan vel bare lave et stylesheet der bestemmer dine placeringer?
Avatar billede psychomania Nybegynder
03. december 2009 - 14:45 #2
jeg vil undgå URL og alt det andet explorer smider på. og jeg ved at det kan lade sig gøre. og hvis er nogen der ved hvordan så bruger jeg bare konsol printning fra dos eller laver et c++ program til at gøre det. jeg synes bare det er en underlig vej at gå når jeg ved at php kan.
Avatar billede psychomania Nybegynder
03. december 2009 - 14:48 #3
how... min computer spiste noget at beskeden... >.<

det skulle stå "og hvis der ikke er nogen der ved hvordan så bruger jeg bare konsol printning fra dos eller laver et c++ program til at gøre det."
Avatar billede psychomania Nybegynder
03. december 2009 - 14:51 #4
og det med stylesheet... det bliver mega bøvlet når det ikke altid er samme udseende som skal være på tabellerne. så er det meget lettere at bruge skabeloner alt efter hvad man skal printe
Avatar billede repox Seniormester
03. december 2009 - 15:39 #5

<?php
if($ph = printer_open())
{
  $fh = fopen("skabelon.tpl", "rb");
  $content = fread($fh, filesize("skabelon.tpl"));
  fclose($fh);

  printer_set_option($ph, PRINTER_MODE, "RAW");
  printer_write($ph, $content);
  printer_close($ph);
}
else "Kunne ikke finde default printeren";
?>

Avatar billede psychomania Nybegynder
07. december 2009 - 12:39 #6
mange tak :D

smider du ikke lige et svar så du kan få point?
Avatar billede repox Seniormester
07. december 2009 - 12:41 #7
Det fik du her