Avatar billede loffy Novice
03. december 2009 - 07:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsfarve stopper

Jeg har ikke oploadet filen endnu så jeg kan desværre ikke linke til den, men problemet er at baggrundsfarven stopper ved bunden af skærmen mens teksten fortsætter min class lyder følgende:

.wrap {
        background-color:#FFFFFF;
        width:800px;
        min-height:100%;
        position: absolute; left:50%;
        margin-left:-400px; top:1px;
        outline-color:#260000;
        outline-style:solid;
        outline-width:thin;
}

Det jeg syntes er mest underligt er at border farven forsætter hele vejen neden om teksten, men bg farven slutter ved skærmens nederste kant så den ikke eksistere når man ruller.

Jeg ved ikke om problemet kan være at jeg tilføjer teksten via en include i php, men hvordan løser jeg det?

Jeg har prøvet med at lave en hvid baggrunds div, i filen jeg inkludere, men det løser kun halv problemet, da jeg inkludere tekstfilen midt på siden, så det ude i siden der er i hovedfilen, mangler stadig baggrundsfarven..

Jeg håber i forstår mit spørgsmål..
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. december 2009 - 00:36 #1
.wrap er defineret til height:100%; et sted i css'en som du ikke viser i dit indlæg - slet height:100%; og det virker (du skal ikke slette min-height:100%; men height:100%;.

... er ovenstående ikke tilfældet er der tale om et bug istedet for en kodningsfejl og du bedes kaste et link til siden.
Css'en du viser fejler ikke noget, check selv:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">
function ael(elm,evt,f){
  if(elm.addEventListener)elm.addEventListener(evt, function(){eval(f)}, false);
  else if(elm.attachEvent)elm.attachEvent("on"+evt, function(){eval(f)});
}
</script>

<style type="text/css">
html{background:#000;}
.wrap {
        background-color:#FFFFFF;
        width:800px;
        min-height:100%;
        position: absolute; left:50%;
        margin-left:-400px; top:1px;
        outline-color:#260000;
        outline-style:solid;
        outline-width:thin;
}
</style>

</head><body>
<div class="wrap">
a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>

a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>
</div>
</body></html>

... prøv evt. at tilføje height:100%; til css'en i ovenstående og se så hvad der sker ...
Avatar billede loffy Novice
05. december 2009 - 07:31 #2
Den er ikke defineret til height nogen steder, kun min-height, men der var min height på nogle af de div jeg bruger inde i wrap, dem har jeg fjernet og erstattet af en bottom 10px; plus jeg har droppet min position: absolute; i alle andre end wrap, og nu virker det i firefox og crome, og farven følger også med ned i IE men den vil ikke lave den min-height på 100%, den lader boksen følge indholdet, så medmindre der er indhold på siden er der ingen baggrundsfarve i IE..
siden er her:
http://www.hornstrup.com/julesjov/
og
http://www.hornstrup.com/julesjov/style.css
med de ændringer jeg har lavet.
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. december 2009 - 17:17 #3
Hmm, kan ikke lige se fejlen - du må have fået det rettet ?
Husk selv at kaste svaret så ;)

- Ellers så sig lige hvilken IE version du bruger.

... Forresten, så mangler du en </div> før din <script... del - ellers dukker billederne også op "uden" til skærmen
Avatar billede loffy Novice
05. december 2009 - 18:26 #4
Jeg har arbejdet på siden hele dagen, så det kommer an på hvornår du har kigget på den..
Det eneste jeg har gjort er at kun benytte position absolute i wrap, og relative i alle de andre, jeg ved ikke hvorfor men det der ud til at være det der gør det..
Avatar billede loffy Novice
11. august 2011 - 02:04 #5
ingen svar