Avatar billede hwlarsen Nybegynder
02. december 2009 - 22:46 Der er 5 kommentarer

Sikkerhed ved spil over internettet, kan modstanderen lures med en tcp/ip package sniffer?

Hej eksperter

Dette er et helt generelt spørgsmål omkring sikkerhed ved diverse gængse spil som Counter Strike, Age of Empire mm.

Hvis man spiller over lan eller internettet og hvis man har en pakke sniffer installeret. Kan man så på de pakker der kommer forbi maskinen se/analysere sig frem til hvor modstanderen befinder sig på banen, selvom man måske ikke kan se dem direkte i spillet.

Spilleserveren burde jo kun sende de information til de forskellige klienter som disse kan se i spillet, men kan man regne med dette?

Er der nogen der har nogle referencer til hvor jeg kan læse mere om det, det kan også være til andre kendte spil.

Ved det kan være forskelligt fra spil til spil, men hvordan finder man ud af om et spil er sikkert?

Håber det gav mening og at der findes nogle svar.
Avatar billede preppydude Nybegynder
02. december 2009 - 23:47 #1
Serveren sender dig positioner på folk du ikke kan se også. Brug dem i stedet. :)
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. december 2009 - 00:00 #2
.. og jeg hentyder til Counter-Strike. :b
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
08. december 2009 - 21:26 #3
Det anede mig, har du noget officielt omkring det, et link måske?

Er der nogen der ved noget om andre spil?
Avatar billede preppydude Nybegynder
08. december 2009 - 22:11 #4
Hvad bruger du? Delphi eller C++?
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
11. december 2009 - 20:36 #5
Har ikke tænkt konkret programmering men noget c++ eller c#.

Det er ikke så meget om jeg kan lave noget der kan lure modsatanderen, det er mere om man kan lave noget så man ikke kan lure hinanden?
Noget med at kryptere trafikken måske?

Beklager den langsomme respons.