Avatar billede plusl Nybegynder
02. december 2009 - 18:33 Der er 1 kommentar

Problem med styresystem

Hej

Jeg sidder ved en vens Powerbook G4 der driller lidt. Docken kommer ikke frem når man flytter musen henover den. Det er uanset hvad jeg gør i indstillinger, og den fryser faktisk lidt ved ikke at reagere på mine valg.

Udover det kan jeg ikke trykke "luk ned" eller "start igen". Når jeg trykker på knappen sker der ingenting. Igen somom den er "låst/frosset". Jeg kan kun slukke computeren ved at holde Power-knappen inde

I iPhoto er alle billeder sorto somom de ikke vil loades.

TIl sidst kommer mine F1, F2, F3 osv indstillinger op som store grimme pixels på skærmen i stedet for der billede der nu engang kommer op.

Det er lidt somom jeg har fået den op i en fejlsikret tilstand eller noget, og den kan jeg ikke lige komme ud af

Nogen gode råd?
Avatar billede sd8220 Seniormester
18. december 2009 - 10:42 #1
Kan du ikke genstarte ved at vælge Genstart i æblemenuen?

Problemet med billederne i iPhoto lyder til, at iPhoto ikke kan finde sit bibliotek eller har rod i sine miniaturer, dem kan du genopbygge ved at holde [alt] (eller kommande - kan ikke lige huske hvilken], når du åbner iPhoto.

Har du prøvet at starte fra din CD og køre en Diskreparation og reparation af rettigheder?