Avatar billede syq Nybegynder
01. december 2009 - 23:52 Der er 1 kommentar

PHP/SQL: Database udtræk inden for en switch.

Hejsa allesammen.

Sidder med et lille problem..

Hvis jeg laver en statisk switch i php, til at modtage parametre fra min querystring, så fungerer den fint nok..

    switch($strNavigation){
        default;
            echo "normal";
            break;
        case 1;
            echo "du har nu en id på 1";
            break;
        };

Men hvis jeg ønsker at gøre min switch dynamisk ved at trække ud fra database, så begynder den at give mig en parse error.. Nogen der kan være behjælpelig med det problem ?

    $sqlQuery = mysqli_query($db,"select * from tbl_navigation") or die(mysqli_error($db));
    $intQuery = mysqli_num_rows($sqlQuery);
    $strNavigation = @$_GET['id'];
    switch($strNavigation){
        default;
            echo "normal";
            break;
        while($dbFetch = mysqli_fetch_array($sqlQuery)){
            case $dbFetch['id'];
                echo $dbFetch['id'];
                break;
        };

Linjen jeg får fejlen på er den som indholder "case $dbFetch['id'];"

Men jeg har stirret mig blind på problemet.. Er det ganske enkelt ikke muligt at gøre min switch dynamisk på denne måde ?
Avatar billede syq Nybegynder
02. december 2009 - 00:39 #1
Skal lige siges at jeg nu har valgt at droppe idéen med switch, og istedet blot gået over til noget andet mere "simpelt"

    $sqlQuery = mysqli_query($db,"select * from tbl_navigation") or die(mysqli_error($db));
    $intQuery = mysqli_num_rows($sqlQuery);
    while($dbFetch = mysqli_fetch_array($sqlQuery)){
        if(@$_GET['id'] == $dbFetch['id']){
            $function = $dbFetch['strFunction'];
            $function($db,$dbFetch['strNavn']);
        }else{
            $sqlQuery1 = mysqli_query($db,"select * from tbl_navigation where blDefault = 1") or die(mysqli_error($db));
            $intQuery1 = mysqli_num_rows($sqlQuery1);
            if($intQuery1 == true){
                $dbFetch1 = mysqli_fetch_array($sqlQuery1);
                $function1 = $dbFetch1['strFunction'];
                $function1($db,$dbFetch1['strNavn']);
            };

DOG ville det være cool hvis nogen stadig kunne se løsningen i problemet