Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 22:13 Der er 9 kommentarer

Windows 7 lydproblem

Hej alle.

Jeg har lige installeret windows 7 istedet for vista på min bærbar, og er super glad for det.
Jeg har bare et problem med lyd via externe kilder.
Der er lyd på selve computeren, men hvis jeg sætter mine computerhøjtalere til, er der dyb stilhed..
Hvad kan jeg gøre?

Mvh
Avatar billede Chrlol Nybegynder
01. december 2009 - 22:41 #1
måske er udgangen i dit lydkort i stykker.

hvis det ikke er lydkortet så skal du måske ind og aktivere enheden du har tilsluttet, det gør du i Control Panel --> Hardware and Sound --> Sound , hvis den under Headphones siger: Not plugged in, selvom du er plugged in, så er indgangen nok i stykker, hvis den siger Disabled, så skal du højreklikke og gå ind i proberies og i bunden er der en drop down menu, det skal du vælge Use this device (enable).
Avatar billede Chrlol Nybegynder
01. december 2009 - 22:43 #2
Kommentar til det første, en anden mulighed for at afhjælpe det kan være at du skal have en driver til dit lydkort.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. december 2009 - 22:49 #3
eller defekt (ledning/stick/strøm) til computerhøjtalere..
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 23:22 #4
Der er KILDERNE der er tavse - ikke højttalerne - hvis jeg kan læse...
- du må have fat i "mixeren" - og se om de er skruet helt ned eller "muted".

På gammeldaws windåser fik man fat i mixeren vha. højreklik på højttalerikonet nede i tray'et.. mon ikke det fungerer nogenlunde tilsvarende på 7'eren ?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 23:37 #5
Tak for jeres svar alle sammen.
Jeg har lige haft vista installeret på computeren og der virkede højtalerne fint. Jeg har også testet med minianlægget og høretelefonerne så det er i hvert fald ikke ledningerne der er noget i vejen med.
Hvis jeg går ind under lydkortet og opdaterer drivere, fortæller den mig efter lidt tid, at enheden fungerer korrekt.

Hvis jeg går ind under kontrolpanel/lyd så er de indbyggede højtalere aktiveret og alt er skruet helt op. Det er bare når jeg sætter højtalerne (i øvrigt Logitech X-230) i det grønne stik, så sker der ingenting... :(

I mixeren under lyd, er højtalere og systemlyde også skruet helt op... Synes godt nok det er underligt det her...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 00:09 #6
Okay, jeg er helt sikker på at det ikke er lydkortet nu.
Min bærbar er en Fujitsu Siemens, som kom med installeret Vista på da jeg købte den.

Der er en skru op/ned drejeskive på forsiden, og den virker heller ikke mere.... :(

Det er simpelthen computeren der ikke ved helt hvad den kan og skal...

Nogen gode forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg er helt lost...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 07:44 #7
http://www.fujitsu.com/dk/

hvad med at finde en lyddriver til win 7 herinde
+
http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 08:14 #8
http://i45.tinypic.com/zo9tzd.jpg

som regel virker vista driverne i windows 7 men du kan jo have et 7.1 lydkort eller andet og så skal man opdatere det.

hvem har lavet lyd3en på dit bundkort - af og til skal man gå den vej for at finde den.

men hvorofr du ikke brugte denne her inden du gik i gang er en af gåderne - den ville jo have sladret ikke

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2009 - 16:03 #9
Tak for forslagene alle sammen.
Jeg løste problemet med "Driver Genius Professional Edition"
Den fixede ALT! :D