Avatar billede dennisbjorn Juniormester
01. december 2009 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Funktion i forbindelse med løkke

Hej,

På en asp-side  requester jeg x antal linier (inp_antallinier) og et felt af type checkbox:

For I=1 to inp_antallinier

Checked=(Request("inp_Kontrolleret_"&I))

Next

Jeg ønsker en funktion til at finde ud af om alle liner er checkede (on)
Avatar billede softspot Forsker
01. december 2009 - 15:31 #1
Hvis du navngiver alle dine checkbokse på en måde som kan itereres backend (hvilket det ser ud til at du gør), så kan du blot checke om alle Request.Form-værdier for checkboksene har en værdi. Checkbokse postes ikke tilbage i Request.Form, hvis de ikke har en værdi, hvilket betyder at Request.Form for en given checkboks vil være empty, hvis den ikke er afkrydset.

Checked = true
For I = 1 to inp_antallinier

  Checked = Checked And Not IsEmpty(Request("inp_Kontrolleret_"&I))

Next

Her burde Checked blive (og forblive) false første gang der itereres over en checkboks som ikke er afkrydset...
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
01. december 2009 - 15:43 #2
Det var lige hvad jeg skulle bruge :-))

smid et svar
Avatar billede softspot Forsker
01. december 2009 - 15:49 #3
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
01. december 2009 - 16:42 #4
Tak for point :-)