Avatar billede thobru Nybegynder
01. december 2009 - 08:44 Der er 2 kommentarer

Jmail og ASP

Jeg har fået en melding om at vi skal ændre vores mail formular så den sender ud med en Asmtp server.

så langt så godt, jeg ved at jeg kan benytte Jmail da vi bruger dette modul idag, men ingen kan fortælle hvilken version der ligger på server. Ej heller udbyder, da de ikke længere supporterer ASP.

Problemet er så snart jeg sætter brugernavn og password ind får jeg en http 500 fejl. og kan ikke gennemskue om det er mine variabler den ikke vil tage eller hvad der er galt.
Nogen der kan hjælpe...

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

<%
Name  = Request.Form("name")
afsender_email  = " xxx min mailadresse xxx  "
Body  = Request.Form("body")

    Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

    JMail.ServerAddress = "xxx  ip addresse  xxxx "

        **********Det er disse 2 linier der fejler*************
        ->  JMail.ServerUserName = " xxxx smtp@domaine xxx  "
    ->  JMail.ServerPassword = "xxxx"

    JMail.Sender = afsender_email
    JMail.Subject = "TEST TEST TEST"

    JMail.AddRecipient " XXX Min mailadresse XXXX "
    JMail.Body = Body
    JMail.Priority = 3
    JMail.Execute
%>
<center>
Your email has been sent <br>
</center>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
01. december 2009 - 18:32 #1
uden et versionnummer kan der være flere muligheder så du må næsten tage dem fra en ende af i forhold til dokumentationen (http://www.dimac.net/default2.asp?M=Products/MenuCOM.asp&P=Products/w3JMail/start.htm)

Prøv fx

JMail.MailServerUserName = "myUserName"
JMail.MailServerPassWord = "myPassword"

ellers må du komme med en ordentlig fejlbesked.
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:32 #2
lukketid?