Avatar billede quantum Nybegynder
29. november 2009 - 06:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min eksterne harddisk er død??

Hej med jer,

Jeg har før fået rigtig gode råd herinde, og nu håber jeg mere end nogle sinde at der er nogle der kan hjælpe mig.

Jeg har sådan en ekstern harddisk som skal sættes til computeren med et usb kabel, og den skal også sættes til stikkontakten for at forsyne den med strøm. I går satte jeg den til og var i gang med at overføre en masse fra computeren til hardisken, og da den næsten havde overført alt det den skulle var det som om strømmen gik i harddisken og computeren kom med en fejlmeddelse om at den ikke kunne rykke filerne da destinationen var ukendt og nu er den bare død. Når man nu sætter den til stikkontakten sker der intet, den hverken lyser eller arbejder, så når man sætter den til computeren sker der jo ingen ting.

Jeg tænkte selv om det evt. kunne være der sad en sikring inde i harddisken, som måske var røget?

Vigtigst af alt: Kan de ting jeg har liggende på harddisken reddes på nogen som helst måde? Kan man finde en it-butik og få dem til at finde alle dataerne frem igen? Eller er alle daterne på harddisken bare væk?!!!

Jeg håber virkelig inderligt at i kan hjælpe mig!

//Rasmus
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
29. november 2009 - 06:47 #1
Det som kan ha skjedd, er at selve boksen har gått i stykker, altså ikke harddisken. Har opplevd det selv, og da var det nok med bare å bytte ut boksen. Har du mulighet til det, ta ut harddisken og sett den inn i selve computeren. Da finner du ut om det er harddisken eller boksen som er død.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. november 2009 - 09:17 #2
skil boxen ad,
pil harddisken ud, og køb et ATA/SATA til USB converter, i stedet for at give en butik penge for det.
og så har du det jo til næste gang, plus du kan bruge alle de gamle diske ud har til at ligge på hylden som backup.
Avatar billede quantum Nybegynder
29. november 2009 - 12:29 #3
Okay, det lyder jo rigtig fint med det kabel, men hvordan sætter man det direkte i computeren som Helmaxen siger, for så sparer jeg jo kablet væk i første omgang?

Jeg takker meget for jeres svar.
Avatar billede quantum Nybegynder
29. november 2009 - 12:50 #4
By the way, hvis det nu ender i at jeg må købe et kabel, kan jeg så bruge det som findes på følgende link?

http://www.olsens-it.dk/shop/usb-til-sata-177p.html
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. november 2009 - 15:07 #5
det kan du fint bruge
Avatar billede quantum Nybegynder
29. november 2009 - 15:25 #6
Okay mange tak jonah.hex. Send et svar og så skal jeg tildele dig de lovet point :)

Mange glade hilsner
Rasmus
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. november 2009 - 14:27 #7
behold du bare dem
Avatar billede quantum Nybegynder
30. november 2009 - 15:35 #8
Mange tak, og jeg vil lige sige, at jeg har været nede og købe en ny boks, i stedet for kun at købe kablet, så kan man altid skifte harddisken, men den har udseendet som en normal ekstern harddisk :) så nu har jeg fået alle mine filer igen så mange mange gange tak.

//Rasmus