Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 22:37 Der er 5 kommentarer

Få navn fra property?

Hej

Hvordan får jeg navnet på denne property:

ApplicationTexts.APP_NEW_PROJECT_TITLE

Altså, jeg skal bruge "APP_NEW_PROJECT_TITLE" hvor jeg kun har ApplicationTexts.APP_NEW_PROJECT_TITLE til at få det.

ApplicationTexts.APP_NEW_PROJECT_TITLE.ToString() vil jo returnere den underliggende string og ikke selve navnet på dens property.
Avatar billede flashnet Nybegynder
28. november 2009 - 23:15 #1
trace(ApplicationTexts.APP_NEW_PROJECT_TITLE.name);

virker måske, er selv lidt ny til det :o)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2009 - 23:23 #2
ApplicationTexts.APP_NEW_PROJECT_TITLE har ikke nogen name property
Avatar billede flashnet Nybegynder
29. november 2009 - 03:06 #3
Sorry, så ikke lige kategorien, jeg fordufter igen :)
Avatar billede bvli Praktikant
29. november 2009 - 09:54 #4
Men har du den ikke allerede?

Altså basalt set er navnet på property'en jo en substring af det du har fra LastIndexOf("."). Men et eller andet siger mig, at det ikke er det du mener?

For at få en PropertyInfo-instans kan du gøre noget a'la:
PropertyInfo pi = typeof(ApplicationTexts).GetProperty("AppNewProjectTitle");

Console.WriteLine(pi.Name);
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
13. januar 2010 - 20:18 #5
http://pastebin.com/m38a8b3ba Her er et eksempel hvor du bruger en Expression til at få navnet (duer kun på .net 3.0 og fremefter).

Det eksempel duer umiddelbart kun på simple properties. Altså klasse.Property ikke på Klasse.Property.PropertysProperty. Men det kan laves. Jeg var bare lidt doven.