Avatar billede ng-km Nybegynder
26. november 2009 - 21:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Javaprogram i Planlagte opgaver

Jeg har lavet et lille program jeg gerne vil have til at køre under Windows' Planlagte opgaver. Det er et simpelt indexeringsprogram uden GUI der skal startes, og det lukker selv når det er færdigt.

Programmet fungerer fint, men jeg kan ikke starte det under Planlagte opgaver. Er der nogen der kan få det til at fungere?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2009 - 22:08 #1
Hvis du sætter scheduler til at køre:

java -cp something.jar MainClass

bør det køre.
Avatar billede ng-km Nybegynder
27. november 2009 - 09:50 #2
Ja- det gør det. Kunne du så også fortælle mig hvordan jeg får java til at starte programmet i den mappe hvor programmet ligger. Jeg har forsøgt med set classpath=xx, men jeg synes ikke jeg kan få startmappen sat så det virker.

Læg et svar så får du dine point. (også selv om du ikke svarer på det sidste).

Tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2009 - 13:52 #3
Du boer kunne faa den til at finde Java koden og resourcer via classpath.

Hvis programmet aabner filer (som ikke-resourcer), saa skal du bruge noget andet.

Du kan i scheduled tasks saette start dirctory i properties paa job'et.

Du kan ogsaa i din kode finde ud af hvor koden ligger og saa lede relativt o forhold til det.

Og svar.