Avatar billede dennisbjorn Juniormester
26. november 2009 - 09:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til Join

Hej,

Jeg har to tabeller i en MS SQL db som jeg vil joine i en selecte på en asp-side.

tbl_kontrolinstruktioner
tbl_dokumenter

jeg vil have alle linier fra tbl_kontrolinstruktioner og kun se feltet Titel fra tbl_dokumenter hvor ID i de to tabeller matcher.

Det har jeg lavet med denne join:

"LEFT OUTER JOIN tbl_Dokumenter tbl_Dokumenter ON tbl_Dokumenter.KontrolIDs = tbl_kontrolinstruktioner.ID " &_

Så langt så godt…

Det jeg ønsker nu, er at man i feltet tbl_Dokumenter.kontrolIDs kan skrive flere ID adskilt med komma ( f.eks. 23,2,19)

Jeg har forsøgt nedenstående uden held.

"LEFT OUTER JOIN tbl_Dokumenter tbl_Dokumenter ON tbl_Dokumenter.KontrolIDs LIKE ('%"& tbl_kontrolinstruktioner.ID &"%') " &_

Jeg ved at LIKE ('%"&……… ville virke hvis det var i WHERE betingelsen, men det virker altså ikke i en join.
Håber nogle kan hjælpe..
Avatar billede montago Praktikant
26. november 2009 - 10:02 #1
du er på vej ned i den sorte suppe af skod SQL...

opret en 3. tabel som mapper de ekstra ID'er imellem de 2 tabeller

tbl3: rowid|dokid|kontrolid
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
26. november 2009 - 12:44 #2
ok - tak