Avatar billede Puffo Nybegynder
25. november 2009 - 17:37 Der er 9 kommentarer

IRC Client - No ident response

Jeg er i gang med at lave en IRC Client, clienten kan oprette forbindelse til nogle IRC servere, men ikke servere så som Qnet, når jeg opretter forbindelse får jeg svaret

NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname
NOTICE AUTH :*** Found your hostname
NOTICE AUTH :*** No ident response
PING :801787838
:noradim.OnlineGamesNet.net 451 PUFFO-33411943 PUFFO-33411943 :Register first.

Jeg har sat User og Nick, og jeg sender beskeden "PONG :801787838" tilbage, så går ud fra at det har noget med den ident protocol at gøre, nogen der ved hvordan jeg løser dette?
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
25. november 2009 - 17:49 #1
Det har, så vidt jeg ved, ikke noget med Ident protokollen at gøre. Jeg har altid haft mulighed for at forbinde til QuakeNet, på trods af at jeg får beskeden "No ident response" hver gang.

"Register first" beskeden forekommer for det meste, når din user-information ikke er blevet sendt, eller er blevet sendt for sent. Det ville hjælpe lidt, hvis du ville poste den del af koden, hvor du sender din user-information til serveren - og inkludér gerne nogle linjer før og efter.
Avatar billede Puffo Nybegynder
25. november 2009 - 17:55 #2
Okay, jamen her kommer det så, det er det første der bliver kaldt (som har noget med IRC at gøre)
                ircUser = Environment.UserDomainName;
                ircRealName = "Puffo's Bot";
                isInvisible = false;
                ircConnection = new TcpClient(ircServer,ircPort);
                ircStream = ircConnection.GetStream();
                ircReader = new StreamReader(ircStream);
                ircWriter = new StreamWriter(ircStream);
                ircWriter.WriteLine("USER Puffo * Coded by Puffo");
                ircWriter.Flush();
                ircWriter.WriteLine("NICK " + ircUser);
                ircWriter.Flush();
                ircWriter.WriteLine("JOIN " + ircChannel);
                ircWriter.Flush();
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
25. november 2009 - 18:37 #3
Prøv følgende:

ircWriter.WriteLine("USER Puffo *: Coded by Puffo");

eller:

ircWriter.WriteLine("USER Puffo :* Coded by Puffo");

Kan ikke huske rækkefølgen på : og *, men det var sådan jeg plejede at sende mine USER-informationer til serveren. Hvis det ikke hjælper, så er fejlen noget andet. Jeg har selv tit bøvlet med den "Register first" fejl, og jeg kan aldrig huske hvad jeg gjorde for at få det til at virke - men jeg ved i hvert fald, at det har noget med USER kommandoen at gøre.
Avatar billede Puffo Nybegynder
25. november 2009 - 18:48 #4
Tak for forsøget, men det virker desværre ikke... Jeg poster/uploader gerne hele koden hvis du har tid og synes at det er det værd :) men ihvertfald tak.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
25. november 2009 - 19:14 #5
Hvis du vil, må du meget gerne smide hele koden op på www.pastebin.com , så vil jeg da gerne lige kigge på det.
Kan dog ikke love at jeg kan finde ud af hvad der er galt, men så kan jeg da i det mindste smide koden ned på min egen pc og eksperimentere lidt med det.
Avatar billede Puffo Nybegynder
25. november 2009 - 19:23 #6
Er gjordet http://pastebin.com/m6a448837
på linje 141 - 170 finder du der hvor den opretter forbindelse og sætter USER og Nick
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 19:46 #7
Du skal have en IDENT server som følger protokollen
Avatar billede Puffo Nybegynder
25. november 2009 - 21:11 #8
Jeg har umiddelbart ingen ide om hvad en IDENT server er, men er det noget der er nemt at sætte op for sådan en noob som mig? Kunne du evt. bedrage med et link?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 21:56 #9
Det er end TCP server du lige inkludere i din software. Det er ikke særligt svært: RFC 1413

Der findes masser af komponenter som klare opgaven.

Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Ident