Avatar billede 3z Nybegynder
24. november 2009 - 12:53 Der er 4 kommentarer

Problem med Count(*)

Jeg har lidt problemer med følgende sætning:

Set prs = Conn2.execute("Select Count(*) AS Antal from Prices where ItemID = '" & irs("ID") & "'")

Jeg kan sagtens få prs("Antal") til at vise korrekt, men hvis jeg forsøger at udskrive andre felter såsom prs("Price") eller prs("ID") så får jeg følgende fejl:

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

But why ?

Hvorfor kan jeg ikke tilgå de andre felter i databasen når jeg bruger Count() funktionen ???
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 13:00 #1
Set prs = Conn2.execute("Select Price, ID, Count(*) AS Antal from Prices where ItemID = '" & irs("ID") & "'")
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 13:01 #2
Du bliver nød til at fortælle databasen hvad der skla tages fra tabellen ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. november 2009 - 13:03 #3
Og glem ikke at gå dine gamle spørgsmål igennem.

Her lægger du bare selv et svar og accepterer. Jeg samler ikke på point.
Avatar billede a_nor Nybegynder
24. november 2009 - 13:19 #4
Når du bruger Count skal de andre felter du spørger på også være "samlet" f.eks. med "group by"  eller f.eks. max(price) o.l.