Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
23. november 2009 - 23:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Div problem

Hej eksperter!

jeg har et problem med en div box ved navn extra på http://www.scriptstudio.dk/, Når content bliver for lang, så hopper extra boxen væk fra sin plads.

Det er meningen den skal være lige under content hele tiden.
Nogen der kan hjælpe..

jeg har prøvet en masse nu, men intet lykkedes.
i kan se problemmet på http://www.scriptstudio.dk/webhotel.php

Her er mit css, til at starte med.
Avatar billede norsgaard Nybegynder
23. november 2009 - 23:45 #1
For mig ser det ud som om det er fordi du har en float : right at den hopper rundt, men er ikke helt klar over, om det er det, du mener.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 23:58 #2
Hvor er det meningen den skal stå?
For mig ser det ud til at den står underligt lige meget hvad.

(Desuden, dirty CSS hack med padding og margin på navigation. Få hellere mit til at virke. :P )
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
23. november 2009 - 23:59 #3
hvad mener du kimsey0
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
24. november 2009 - 00:05 #4
norsgaard jeg har prøvet at ændre det og fjerne det men lykkedes ikke rigtigt..
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
24. november 2009 - 00:06 #5
Det sker lige så snart den kommer under navigationen..
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
24. november 2009 - 00:20 #6
her er selve opsætningen, som er rimelig hulter til pulter, ved ikke om i gider at rydde lidt op i det med det samme.

Så må i få tildelt nogle flere points..

koden:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Scriptstudio - tjen penge på din hjemmeside</title>
<meta name="author" content="mail@scriptstudio.dk" />
<meta name="publisher" content="http://Scriptstudio.dk" />
<meta name="copyright" content="http://Scriptstudio.dk" />
<meta name="revisit" content="After 7 days" />
<meta name="description" content="Jeg hjælper dig med, at bygge din hjemmeside op, på bedst mulig måde. Plus du får også en masse information og tips til, hvordan du kan tjene en masse penge. Der ud over er der seo tips, guider, meta tags, php scripts og mange andre godter til dig og din hjemmeside." />
<meta name="abstract" content="Jeg hjælper dig med, at bygge din hjemmeside op, på bedst mulig måde. Plus du får også en masse information og tips til, hvordan du kan tjene en masse penge. Der ud over er der seo tips, guider, meta tags, php scripts og mange andre godter til dig og din hjemmeside." />
<meta name="page-topic" content="internet" />
<meta name="page-type" content="privat hjemmeside" />
<meta name="audience" content="alle" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
</head>
<body>
<div id="container">
<div id="banner">dfhdfghdfgh</div>
<div id="menu">sgdfgsdfg</div>
<div id="header"><h1>Scriptstudio</h1></div>
<div id="wrapper">
<div id="extranav">
<p><strong>Reklame</strong><br>
fghfghfgh
</p>
</div>
<div id="content">
<p><strong>Content</strong><br>
Text here..
</p>
</div>
<div id="navigation">
<p><strong>Navigation</strong><br>
<a href="index.php">Intro</a><br>
<a href="webhotel.php">1) Webhotel</a><br>
<a href="opbygning.php">2) Opbygning</a><br>
<a href="indhold.php">3) Indhold</a><br>
<a href="linkkatalog.php">4) Linkkatalog</a><br>
<a href="tjenpenge.php">5) Tjen penge</a><br>
<a href="scripts.php">Scripts</a><br>
<a href="kontakt.php">Kontakt</a></p>
<hr>
<p><strong>Reklame</strong><br>
fghfghfgh</p>
<hr>
<p><strong>Besøgende</strong><br>
dfgdfgdfg
</p>
</div>
<div id="extra">
<p><strong>Banner reklame</strong><br>
hjfghjfghjfghj</p>
</div>
<div id="footer"><p>Copyright 2009 Scriptstudio | <a href="login.php">Administration</a></p>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede norsgaard Nybegynder
24. november 2009 - 01:09 #7
Jeg kan få den centeret med en margin : 0px auto hvis det er det, der er meningen.
Avatar billede norsgaard Nybegynder
24. november 2009 - 01:14 #8
OT : Kimsey0, hvis du stadig læser med her, så får jeg en Reported Attack Site! når jeg går ind på din hjemmeside. Ved ikke om det er noget du skal undersøge, men et lille headsup skal du da have ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 10:58 #9
Jep, jeg læser stadig.

Først dit spørgsmål:
Læg extra div'en ind under content div'en, og undlad at sætte float på den. Så slipper du for alt det ballade med at den flytter sig.

Min side:
Jep, det er jeg klar over. Min side har været inficeret og før jeg fik det fjernet nåede Google at skanne min hjemmeside og finde skidtet. Jeg har fjernet alt hvad der var inficeret, men Google er ikke så hurtig til at opfatte det, og da de samarbejde med Mozilla får alle brugere af Firefox stadig advarsler når de prøver at besøge min side.
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
24. november 2009 - 17:47 #10
Det hjalp på ingen måde..
Har prøvet på denne side http://www.scriptstudio.dk/webhotel.php
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 18:59 #11
Undskyld jeg siger det, men det er godt nok et helvede af floats du har der.

Dette her skulle dog fikse det:

div#wrapper {
float: right;
}
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 21:35 #12
Hmm... Kan ikke se min sidste kommentar. Der er vist nogle problemer på eksperten lige for tiden. Den dukker sikkert op lige efter at jeg har oprettet denne kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 21:35 #13
Jep, det gjorde den :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. november 2009 - 00:05 #14
( ... tilføj evt. også: #footer{text-align:center;} ... )
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
26. november 2009 - 21:12 #15
Der var alt for meget rod i det, så har fundet et andet CSS layout..

Lukker..
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 08:09 #16
Okay. Jamen held og lykke med det.
Og selv tak for hjælpen.