Avatar billede pashmak Nybegynder
23. november 2009 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTML Formular hvor man kan vælge 2 forskellige modtagere

Hello folks,

jeg ønsker at udarbejde en formular, hvorved der er bestemte valgmuligheder.

Her skal svarene sendes til 2 forskellige mails afhængige af valget.

Ex. hvis brugeren vælger Produkt A, så skal den sendes til Person A
Hvis personen vælger Produkt B, så skal den sendes til Person B.

Nogen der ved hvor jeg kan finde tutorial til dette, eller hvilken tag/opsætning man skal bruge til dette?

Tak på forhånd.
Avatar billede FrederikBache Nybegynder
24. november 2009 - 21:12 #1
Skriver du selv det script der skal sende mailen? Eller er det et færdigt script der kræver en bestemt attribut? For hvis du selv skriver scriptet, er det i scriptet du skal vælge email adressen på baggrund af det valgte produkt.
Avatar billede pashmak Nybegynder
24. november 2009 - 22:56 #2
Altså jeg havde håbet på at kunne gør det så ren html som muligt, men kan vist ikke undgå at bruge javascript til dette formål.

Jeg regner med at bruge wannafinds formmail til at udføre sendelsen, though.
Avatar billede FrederikBache Nybegynder
25. november 2009 - 00:59 #3
Ja hvis du bruger en standard formmail, er mit bedste bud at bruge et javascript til at ændre "recipient" input feltet når produktvalget ændres. Så kan du stadig bruge formmailen.
Avatar billede pashmak Nybegynder
25. november 2009 - 23:05 #4
Okey, har I en idé om hvor jeg kan finde sådan noget? bare lige et eksempel på js der kan ændre sådan et felt?

Tak på forhånd.
Avatar billede FrederikBache Nybegynder
25. november 2009 - 23:15 #5
Bemærk, nedenstående kode er lavet til den situation hvor der kun er 2 produkter.

window.onload = function(){
  document.getElementById("idPåDinForm").onsubmit = function(){
      var recipient = "";
      if(document.getElementById("produktA").checked){
          recipient = "produktA@mail.dk";
      }
      else{
          recipient = "produktB@mail.dk";
      }
      document.getElementById("idPåRecipientFelt").value = recipient;
  }
Avatar billede pashmak Nybegynder
25. november 2009 - 23:32 #6
Mange tak for dit svar,.

Jeg har forsøgt med følgende script:

<script type="text/javascript">
function produkt1() {
fo.recipient.value="email1@email.dk";
}

function produkt2() {
fo.recipient.value="email2@email.dk";
}

function produkt3() {
fo.recipient.value="email3@email.dk";
}
</script>

....
<input type="hidden" name="recipient">
....
Produkt1 <input type="radio" onClick="produkt1()" name="produkter" value="produkt1" >
...

Kunne det ikke virke?