Avatar billede Maiens Nybegynder
22. november 2009 - 14:51 Der er 2 kommentarer

Static ip problem

Hejsa Eksperten

jeg vil lige starte med at sige at jeg er linux noob.

mit problem er at jeg har en lille hjemme server på et hjemme netværk, så skulle gerne ha den til at have en static ip internt så jeg kan port forward til den.

har læst en smule om det og er kommet frem til dette

etc/network/interfaces  ser sådan ud:

# The primary network interface
auto eth0
iface eth0 inet static
adresse 192.168.15.110
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.15.1

og resolve.conf sådan:

nameserver 192.168.15.1

har prøvet uden gateway men samme resultat, så længe jeg har de settings har jeg ingen connection til internettet eller mit lokale netværk, skifter jeg static ud med dhcp og sletter alt der under får jeg tildelt en ip fra min router og så er jeg på, men skulle jo helst gerne have en fast ip på den maskine.

håber i kan hjælpe mig med dette
Avatar billede Maiens Nybegynder
22. november 2009 - 15:03 #1
nvm fandt udaf det :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. november 2009 - 14:29 #2
Husk at lukke. :)

(lignede dog noget forkert ip problem, eller at address er skrevet som adresse )