Avatar billede zeque Nybegynder
22. november 2009 - 13:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Plus alle værdierne i databasen sammen

Hej.
Findes der en måde hvorpå jeg kan udregne alle værdierne i databasen ud. Altså f.eks. jeg har 10 brugere, hver bruger har 10 point, dvs. i alt er der 100 point. Hvordan kan jeg regne det ud?

Tak på forhånd
Avatar billede maniactor Nybegynder
22. november 2009 - 14:01 #1
Nu kender jeg ikke dine eksakte koder mm., men jeg vil foreslå noget med at definere en "total" variabel, og køre en while der for hver post adderer posten til variablen.

I stil med:

$tot_point = 0;

while (forespørgsel til database) {
$tot_point = $tot_point + $row[point];
}

Så kan du til sidst gemme total points som en ny post, eller bare echo den ud.
Avatar billede repox Seniormester
22. november 2009 - 14:09 #2

$sql = "SELECT SUM(point_felt) AS point FROM tabel";
$res = mysql_query($sql);
$point = mysql_result($res, 0, "point");
echo $point;

Avatar billede showsource Seniormester
22. november 2009 - 15:28 #3
SELECT SUM(pointfelt) as ialt FROM tabel
Avatar billede showsource Seniormester
22. november 2009 - 15:29 #4
Nåh, din kommentar så jeg ikke, repox ?
D.v.s den var IKKE synlig da jeg skrev en kommentar ?
Avatar billede showsource Seniormester
22. november 2009 - 15:30 #5
Eller, det er jeg da ret sikker på den IKKE var :O)
Avatar billede maniactor Nybegynder
22. november 2009 - 15:34 #6
Den anden metode var lige en del nemmere :).
Avatar billede repox Seniormester
22. november 2009 - 19:55 #7
showsource: der er også et eller andet helt galt med ekspertens kommentar system her for tiden; der er mange der ikke kan se diverse kommentarer indtil de har postet - og den er stadigvæk galt med visse previews.
Jeg håber da de er ved at kigge på det. :)
Avatar billede zeque Nybegynder
22. november 2009 - 20:06 #8
Mange tak for hjælpen alle sammen. Brugte repox' svar. Hvis du vil have pointene så bare smid et svar.
Avatar billede repox Seniormester
22. november 2009 - 21:03 #9
Well, løsningen var simpel; giv mig de point du synes det var værd og behold resten selv.
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2009 - 08:38 #10
Nåhh, så er jeg ikke helt tosset !

D.v.s, hvis jeg lægger et svar, og repox og jeg deler, så har du 100 point tilgode hos eksperten.dk ? :O)