Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 10:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Navn på mailkonto-filen

Hej
Bærbar er stået af og jeg er ved at overføre filer til ny computer.
I den forbindelse skal jeg have kopieret en mailkonto fra Express. Men kan ikke finde noget der minder om en sådan. Har forsøgt at få åbnet express men den siger at MSOe.DLL ikke kan indlæses. Kan dette omgåes ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 12:03 #1
mailkonto-data ligger i reg-db.
Du har vel pt koblet den gamle hd til den nye maskine - så kommer det 'sjove'
i reg-edit Filer/indlæs hive - så kan du åbne den gamle reg-db, og trække data ud.

Når du engang har fundet dine data, så kan grenen gemmes og importeres i den nye database.
Når du starter oe næste gang, så gå til konti, og lav en sikkerhedskopi af de enkelte konti - så har du en simpel fil, der let indlæses fremover (oe er udgået med xp, så overvej allerede nu at skifte til thunderbird)
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 13:15 #2
Lukker og flytter.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 13:17 #3
Ups... så ikke indlæg.. sorry.

Jeg forsøger.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 13:26 #4
Hvor finder jeg lige reg-db. Har søgt efter den. Har også søgt efter reg.

Eller er det regedit jeg skal bruge ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 13:50 #5
start regedit, og find filen
C:\Documents and Settings\[dit brugernavn]\ntuser.dat

du skal så i denne finde og gemme grenen
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts
deri ligger fx en gren (00000001) med dine data - har du flere konti ligger der flere grene, du skal have med.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 14:33 #6
Det lyder jo meget fint, men da det er en ekstern harddisk kan den ikke finde den ? Har forsøgt at udskifte C: med diskens drevbetegnelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 14:46 #7
det er vigtigt, at du i regedit vælger Filer / Indlæs hive
ellers kan den kun finde den, der er på det aktive windows-system.
Du skal muligvis via stifinder, og slå visning af systemfiler og skjulte filer til.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 14:48 #8
Hmmm... har søgt efter ntuser.dat i pågældende konti. Fundet en ntuser.dat på 6912 kb. Mon det er den ?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 14:50 #9
Indæs hive er deaktiveret?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 15:03 #10
Har fundet løsning på at aktivere hive.... så mangler jeg bare a se om det andet vil som du beskriver
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 15:08 #11
det er den fil - desværre er jeg kun på en win7, og kan ikke komme det nærmere. Så dog en opskrift på http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc759303%28WS.10%29.aspx
så du mangler måske bare at have klikke på en til venstre før indlæs hive virker.

To load a hive into the registry

  1. Open Registry Editor.

  2. In the registry tree (on the left), click either the HKEY_USERS or HKEY_LOCAL_MACHINE keys.

  3. On the File menu, click Load Hive.

  4. In Look in, click the drive, folder, or network computer and folder that contains the hive you want to load.

  5. Click Open.

  6. In Key Name, type the name that you want to assign to the hive, and then click OK.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 15:18 #12
Under punkt 6 Hvilket filnavn er det så jeg skal bruger er... ntuser.dat ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 15:41 #13
det skal - såvidt jeg kan se - bare være et nyt navn, som du så kan læse via regedit - kald det fx 'gammelxp'
så du ved, at du har data fra den gamle maskine der.
Og når du har kopieret dine konti ud, så husk at fjerne hive-data igen via Fjern hive.
I Win7 er det blevet lidt lettet, da den har Filer/Åben reg-db på nettet direkte i menuen.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 16:06 #14
Okay...så er den sådan set klaret. Der er bare lige de problem at kodeordet ikke er kommet med ? SHIT !!! nogen ide til hvor det ligger henne ?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 16:29 #15
Når man ellers kan tage en alm backup at kontiindstillerne følger kodeordet jo med. hmmm...
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 17:24 #16
når du (fx med tdc-konto) har fundet det mange-cifrede kontonummer, så ring til dem (4*80) - de kan så nulstille adgangskode, og sende et nyt til dig (det gør de pr post for at undgå at andre får dine koder).
Jeg tror, du har ind til kl 20:00 i weekenden.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 19:39 #17
Tak for svaret og for hjælpen.

Sender du lige et svar så du kan få point.

CZ
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2009 - 19:49 #18
og husk nu at eksportere dine data, så de er lette at importere næste gang
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. november 2009 - 19:53 #19
Det skal jeg huske :-D