Avatar billede kongen72 Nybegynder
20. november 2009 - 20:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp søges - CreateUser

Hej eksperter,

Jeg er igang med at lave en bruger-oprettelses formular uden brug af createuserwizard.

Indtil videre ser min kode således ud:

    public void Button_Click(object sender, EventArgs args)
    {
        MembershipCreateStatus result;

        try
        {

            if (Membership.RequiresQuestionAndAnswer)
            {
                MembershipUser newUser = Membership.CreateUser(
                  UsernameTextbox.Text,
                  PasswordTextbox.Text,
                  EmailTextbox.Text,
                  PasswordQuestionTextbox.Text,
                  PasswordAnswerTextbox.Text,
                  false,
                  out result);
            }
            else
            {
                MembershipUser newUser = Membership.CreateUser(
                  UsernameTextbox.Text,
                  PasswordTextbox.Text,
                  EmailTextbox.Text);
            }

            Response.Redirect("Login.aspx");
        }
        catch (MembershipCreateUserException e)
        {
            Msg.Text = GetErrorMessage(e.StatusCode);
        }
        catch (HttpException e)
        {
            Msg.Text = e.Message;
        }

For det første, vil jeg gerne undgå at skulle indtaste information i (PasswordQuestionTextbox.Text, PasswordAnswerTextbox.Text). - Hvordan fjerner jeg denne funktion i koden? Så det kun er username, password og email der skal indtastes i felterne.

For det andet, så har jeg yderliger nogle textbox-felter, som skal udfyldes inden brugeren kan registreres. Hvordan databinder jeg -og indsætter disse informationer fra textbox-felterne i en database? - Som osse skal implementeres i koden ovenover!

Tak på forhånd, håber virkelig nogen kan hjælpe mig derude.. Skriv endelig, hvis i skal have spørgsmålene uddybet ;-)
Avatar billede windcape Praktikant
21. november 2009 - 17:01 #1
1)

Ændre dine MembershipProvider settings til ikke at kræve PasswordQuestion

2)

Læs op på ADO.NET

Generelt vil jeg anbefale at du IKKE benytter MembershipProviders indtil du har mere styr over hvad formålet med dem er.

Du kan læse omkring begge dele på MSDN.
Avatar billede windcape Praktikant
21. november 2009 - 17:02 #2
Og så er ASP.NET en mere korrekt kategori ;-)
Avatar billede kongen72 Nybegynder
22. november 2009 - 15:04 #3
det gør jeg ;-)