Avatar billede kbirk Nybegynder
20. november 2009 - 14:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google Maps, simpelt eksempel asp.net

Hej med jer
Jeg sidder og skal lave et asp.net website, og vil benytte mig af google maps. Jeg har fået google maps til at virke i en ren html side og det ser sådan ud:

<html>
<head>
<meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no" />
<script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps/api/js?sensor=false"></script>
<script type="text/javascript">
  function initialize() {

    var latlng = new google.maps.LatLng(55.34031, 10,0353);
    var destinationLatLng = new google.maps.LatLng(55.6743, 12,8662);

    var myOptions = {
      zoom: 8,
      center: latlng,
      mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
    };

    var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);
}
</script>
</head>
<body onload="initialize();" style="padding: 0px; margin: 0px;">
  <div id="map_canvas" style="width:100%; height:100%"></div>
</body>
</html>

Dette virker upåklageligt, og jeg ønsker nu at få samme simple eksempel til at virke på et aspx site. I første omgang har jeg forsøgt mig med:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
    <meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no" />

    <script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps/api/js?sensor=false"></script>

    <script type="text/javascript">
        function initialize() {

            var latlng = new google.maps.LatLng(55.34031, 10, 0353);
            var destinationLatLng = new google.maps.LatLng(55.6743, 12, 8662);

            var myOptions = {
                zoom: 8,
                center: latlng,
                mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
            };

            var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions);
        }

    </script>

</head>
<body onload="initialize();" style="padding: 0px; margin: 0px;">
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <div id="map_canvas" style="width: 100%; height: 100%">
        </div>
    </form>
</body>
</html>

Dette virker slet ikke, og kan ikke forstå det da det er super simpelt. Nogen der kan hjælpe

/Kasper
Avatar billede intenz Novice
20. november 2009 - 20:32 #1
Hvad er det der ikke virker? Får du javascript eller?
Avatar billede kbirk Nybegynder
20. november 2009 - 21:05 #2
Nej jeg får ingen javascript fejl hvis det er det du tænker på.

Jeg får bare en blank skærm uden kort på..
Avatar billede intenz Novice
20. november 2009 - 23:33 #3
Har du tjekket om din initialize() funktion bliver kørt? aler('test');
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2009 - 09:45 #4
Ja har lige testet.. Og test alert kommer fint frem.. Har også testet med en alert inden i initialize, og den bliver også vist fint..
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2009 - 12:46 #5
Har fundet fejlen.

Mit kort blev vist da jeg flyttede
<div id="map_canvas" style="width: 100%; height: 100%"></div>

så den ligger over
<form id="form1" runat="server">