Avatar billede PenCo Nybegynder
20. november 2009 - 08:37 Der er 4 kommentarer

Problem med Apache og ASP.NET

Jeg har et problem med at få en Apache server til at vise ASP.Net-sider
Jeg har installeret en Apache 2.2  på en Windows 2008 server og yderligere installeret mod_aspdotnet - med modifikationer i httpd.conf
Når jeg forsøger at få det til at virke får jeg en Internal Server Error, med følgende i log'en

[Thu Nov 19 23:35:38 2009] [error] [client 127.0.0.1] mod_aspdotnet: No AspNetMount URI for request: /default.aspx

Følgende linier er ændret / tilføjet

DocumentRoot "C:/AWEB"

<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order deny,allow
    Deny from all
</Directory>

<Directory "C:/AWEB">
    Options Indexes FollowSymLinks
    AspNet Files
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

LoadModule aspdotnet_module "modules/mod_aspdotnet.so"

AddHandler asp.net asax ascx ashx asmx aspx axd config cs csproj licx rem resources resx soap vb vbproj vsdisco webinfo

AspNetMount /SampleASP "C:/AWEB"
Alias /SampleASP "C:/AWEB"

  <Directory "C:/AWEB">
    Options FollowSymlinks ExecCGI
    AspNet Files
    Order allow,deny
    Allow from all
    DirectoryIndex default.aspx index.htm index.aspx
  </Directory>

  AliasMatch "^/(?i)/aspnet_client/system_web/(\d+)_(\d+)_(\d+)_(\d+)/ (.*)" "C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v$1.$2.$3/ASP.NETClientFiles/$4"
  <Directory "C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v*/ASP.NETClientFiles">
    Options FollowSymlinks
    Order allow,deny
    Allow from all
  </Directory>
Avatar billede vespida Nybegynder
20. november 2009 - 09:35 #1
er der nogle bestemt grund til du vil bruge Apache og ikke IIS 7.0 ?
Avatar billede PenCo Nybegynder
20. november 2009 - 09:43 #2
IIS har altid her i huset været meget langsom og efter udskiftning af en router gik det helt galt, den blev mega langsom.
Jeg har brugt utallige timer på at finde en forklaring (uden held) og jeg besluttede derfor at prøve Apache, men løb ind i ovenstående problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2009 - 19:39 #3
Avatar billede PenCo Nybegynder
22. november 2009 - 00:04 #4
Har prøvet begge muligheder:

http://localhost giver fejlen "Internal Server Error"
og i loggen "No AspNetMount URI for request"

http://localhost/SampleASP giver "The webpage cannot be found" og i loggen "File does not exist"