Avatar billede peter369 Nybegynder
19. november 2009 - 20:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regular Expressions på et html indhold

Hej alle samme

Jeg har et problem med en php kode hvor jeg skal bruge Regular Expressions.

preg_match_all("/ID<.*?>.*?<.*?>(.*?)<.*?>/", $temp, $acceptable, PREG_PATTERN_ORDER);

Problemet der op står er at jeg matcher for meget i min $temp.

Her rammer jeg ved side af.
ID</td>          </tr>          <tr bgcolor="#D3D8DC" align='left'>            <td height='16' width='30%' class='listtable_1'>ID</td>

Her rammer jeg.
ID</td>            <td height='16' width='70%' class='listtable_1'><i><font color='#677882'>no ID present</font></i></td>

Det der opstå er at min strenge ikke kan se forskel på om det er ID</td>*</tr>*<tr>*<td ... eller ID</td>*<td ... den rammer.

Det jeg gere vil kunne er at ramme ud fra ord i rum 1 (ID) og få værdien fra rum 2 (no ID present).

<tr bgcolor="#D3D8DC" align='left'>
    <td height='16' width='30%' class='listtable_1'>ID</td>
    <td height='16' width='70%' class='listtable_1'>no ID present</td>
</tr>

(\n og \r er blevet fjernet)
Avatar billede tjp Mester
19. november 2009 - 23:24 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået hvad du ønsker, men hvad siger du til:
/ID</td>.*?<td.*?>(.*?)</td>/
Avatar billede peter369 Nybegynder
20. november 2009 - 00:45 #2
Der er fundet løsningen.

<\/td>[ \t]+<td.*?>
Avatar billede peter369 Nybegynder
20. november 2009 - 00:57 #3
Hey tjp der må være et problem Cache, da jeg først har set nu at du har givet et svart.

Problemet med "/ID</td>.*?<td.*?>(.*?)</td>/" opstå her "... </td>.*?<td.*?> ..."
Det vil ikke fortæller noget om der må være </tr> osv inden i mellem </td> og <td.*?>.

Men tusser tak for et bud.

- Jeg har løst det med at der kun må være mellemrum eller tab tegn i mellem </td> og <td.*?>.
"<\/td>[ \t]+<td.*?>"