Avatar billede aphandersen Juniormester
19. november 2009 - 14:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Next i scalar query

Hej, jeg har en tabel med data hvor jeg benytter en scalar query til at hente data der opfylder en betingelse. Faktisk er der flere poster der opfylder denne betingelse men scalar querien henter kun én værdi ad gangen. Min scalar query er:

SELECT        id
FROM            Transaktioner
WHERE  kid = @kid
ORDER BY Dato

Nu er mit spørgsmål: Hvis jeg f.eks. har 10 poster fra Transaktioner der opfylder at f.eks. kid = 3, så vil min scalar query (Jeg kalder den GetAccountIDs) hente id fra den første post der opfylder kriteriet. Denne henter jeg ved at bruge linjen:

Me.TransaktionerTableAdapter1.GetAccountIDs(3)

Hvis jeg f.eks. skal hente den første post der opfylder at kid = 3. Men hvad nu hvis jeg gerne vil se den næste post der opfylder kriteriet, og den næste osv. Jeg vil selvfølgelig kun have én værdi ud ad gangen, men jeg skal bruge dem allesammen. Findes der sådan en next-funktion eller lign? Eller er der en smartere måde at gøre dette på?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2009 - 01:41 #1
Brug ExecuteReader fremfor ExecuteScalar så får du en data reader som har en Read metode der henter næste række.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2009 - 03:11 #2
Har duy fået kigget på ExecuteReader of DataReader ?
Avatar billede aphandersen Juniormester
18. februar 2013 - 13:28 #3
Da der ikke er postet noget svar lukkes tråden.