Avatar billede SigneHP Nybegynder
19. november 2009 - 13:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke forbinde til mysql online, men virker kun lokalt

Hej.

Jeg har et problem med en hjemmeside jeg er ved at lave. Når jeg trækker data ud fra mysql databasen virker det ganske fint lokalt, men så snart jeg lægger det op på serveren (hos web10.dk) får jeg denne fejl:

http://www.dance-world.dk/ny/kontakt.aspx

Min kode ser således ud:

MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection conn = new MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection();
MySql.Data.MySqlClient.MySqlCommand cmd;
MySql.Data.MySqlClient.MySqlDataReader reader;
String strReturn = "";
String myConnectionString = "server=XXXXXX;uid=XXXXXX;pwd=XXXXXXX;database=XXXXXXXX;";

conn.ConnectionString = myConnectionString;
conn.Open();

cmd = new MySql.Data.MySqlClient.MySqlCommand(SELECT * FROM links, conn);

reader = cmd.ExecuteReader();

while (reader.Read())
{
lblData.Text += reader["title"].ToString();
}

Håber der er nogen der kan hjælpe, det undrer mig virkelig meget at jeg godt kan få det til at virke lokalt, men så snart det kommer på serveren så fejler den !?!?

På forhånd tak!
19. november 2009 - 13:30 #1
Du synes ikke at vaelge en database.  Naar jeg konnekter goer jeg de foelgende to trin, foerst konnekte og saa vaelge en database:

$link = mysql_connect ('christianjorgensen.be.mysql', 'christianjoygen', 'dnyBKKbe') or die(mysql_erorr());
mysql_select_db('christianjoygen') or die(mysql_error());
Avatar billede SigneHP Nybegynder
19. november 2009 - 13:42 #2
Det ligner lidt noget php du har gang i der - er det ikke rigtigt?

Min kode er c#, men for at svare på det du foreslår så vælger jeg faktisk en database, i den string der hedder myConnectionString... men det er måske ikke det du mener, for så tror jeg ikke helt jeg forstår det?!
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2009 - 13:49 #3
Christian>>Du har set at spørger ikke bruger PHP? ;o)

String myConnectionString = "server=XXXXXX;uid=XXXXXX;pwd=XXXXXXX;database=XXXXXXXX;";
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2009 - 13:50 #4
Hov, glemte at opdatere. Se bort fra min kommentar...
19. november 2009 - 16:10 #5
Ja, jeg tog fejl, se bort fra min kommentar.  Det er for laenge siden jeg har vaeret i gang med C# til at jeg kan bidrage saa jeg bakker ud.  Held og lykke med at faa det loest.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2009 - 01:46 #6
Fejlen:

Could not load file or assembly 'MySql.Data,

er vel ret tydelig.

MySql.Data.dll mangler på dit web hotel.

Upload den til bin dir i din web app.
Avatar billede SigneHP Nybegynder
20. november 2009 - 09:24 #7
arne_v - den ligger allerede i bin mappen, det har jeg tjekket. Og hostingfirmaet har også bekræftet at det understøtter det osv.

Har du nogen idé om hvad der ellers kunne være grunden til fejlen?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2009 - 14:50 #8
Enten er det et forkert bin dir eller saa er det em forkert version der ligger i bin dir.
27. november 2009 - 14:19 #9
SigneHP, skoenner du at du kommer videre med dette spoergsmaal?  Du har ikke kommenteret paa det sidste indlaeg for en uge siden.  Jeg vil bede dig om nu at lukke spoergsmaalet.  Det giver god orden, og saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.  Hvis du loeste det selv hvad var saa loesningen?  Hvis der var nyttige indlaeg (ikke fra mig fordi mit indlaeg var misforstaaet) saa burde du bede om svar.
Avatar billede SigneHP Nybegynder
27. november 2009 - 14:21 #10
Har ikke fundet svaret, og håbede derfor stadig på der var nogen derude som kunne finde ud af noget
27. november 2009 - 23:07 #11
Men hvor realistisk er det at der paa nuvaerende tidspunkt, efter en uge's tavshed fra din side, skal dukke en loesning op?  Hvis du, som du har gjort, vaelger ikke at foelge op paa tips fra et senior medlem af vores forum (som efter hvad jeg har set er meget vidende) saa boer konsekvensen vaere at du giver dig selv pointene og lukker spoergsmaalet.  Alternativet (som jeg nok ville have valgt) er (1) at acceptere det sidste indlaeg (bortset fra mine)  om at for at faa det til at virke er der noget du skal rette og (2) at bede om hjaelp til hvordan man kan spore hvad fejlen kan vaere med rette bin dir eller med rette version.
Avatar billede SigneHP Nybegynder
30. november 2009 - 09:06 #12
Løsning ikke fundet...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2009 - 03:24 #13
Løsninger kommer sjældent dumpende ned fra himlen. Ofte må man lede lidt efter dem.