Avatar billede Mirama Nybegynder
18. november 2009 - 18:44 Der er 2 kommentarer

Date Variable som ikke gør som jeg vil

Jeg har lavet det meste af nedenstående via en makro, men når jeg så begynder at tilføje varible, så går det galt. Jeg har ikke noget problemt med sAfd samt sKode men Date, vil ikke som jeg vil.

Jeg har kopieret hele møjet ind, så hvis der er nogen som kan hjælpe så please

Dim sAfd As String
Dim sKode As String
Dim dtFraDato As Date
Dim dtTilDato As Date

    If Sheets("Baggrund").Visible = False Then
    Sheets("baggrund").Visible = True
    End If

    Sheets("Baggrund").Select
    Range("A1").Select
    Columns("A:F").Select
    Selection.Delete Shift:=xlToLeft
    Range("A1").Select

    Sheets("Velkommen").Select
    sFraDato = InputBox("Indtast Fra dato")
    dtTilDato = InputBox("Indtast Til dato")
    sKode = InputBox("Indtast venligst din personlige kode")
    sAfd = InputBox("Indtast venligst det ønskede afdelingsnr")

    Sheets("Baggrund").Select
    Range("A1").Select

    With ActiveSheet.ListObjects.Add(SourceType:=0, Source:= _
        "ODBC;DSN=Excel Files;DBQ=O:\FLEMMING\Spec-liste-test.xlsx;DefaultDir=O:\FLEMMING;DriverId=1046;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;" _
        , Destination:=Range("$A$1")).QueryTable
        .CommandText = Array( _
        "SELECT `'Spec#Liste Erhverv$'`.`Mobil nr#`, `'Spec#Liste Erhverv$'`.Brugernavn, `'Spec#Liste Erhverv$'`.Dato, `'Spec#Liste Erhverv$'`.`Beløb excl# moms`, `'Spec#Liste Erhverv$'`.Opkaldstype" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM `O:\" _
        , _
        "FLEMMING\Spec-liste-test.xlsx`.`'Spec#Liste Erhverv$'` `'Spec#Liste Erhverv$'`" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (`'Spec#Liste Erhverv$'`.Kode='" & sKode & "') AND (`'Spec#Liste Erhverv$'`.Afdeling=" & sAfd & ") AND (`'Spec#Liste Erhverv$'`.Dato" _
        , " Between {ts '2009-10-01 00:00:00'} And {" & dtTilDato & "})")
        .RowNumbers = False
        .FillAdjacentFormulas = False
        .PreserveFormatting = True
        .RefreshOnFileOpen = False
        .BackgroundQuery = True
        .RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
        .SavePassword = False
        .SaveData = True
        .AdjustColumnWidth = True
        .RefreshPeriod = 0
        .PreserveColumnInfo = True
        .ListObject.DisplayName = "Tabel_Forespørgsel_fra_Excel_Files"
        .Refresh BackgroundQuery:=False
    End With
Avatar billede mojaji82 Nybegynder
18. november 2009 - 22:25 #1
jeg ved ikke hvad svaret er.. men jeg ved en ting at hvis du skal afl den opg.. så får du problemer... For man skal lave en kode, hvis man skal kunne vba og bestå.
JEg har afl sådan en engang.. og dumpede på den..
Bedst du beskriver hvad det er præcis du skal have koden til at gøre osv.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 01:48 #2
kig på cvdate