Avatar billede j4k0b Nybegynder
18. november 2009 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uoverensstemmelser mellem to databaser

g'dag

Jeg har to databaser der for cirka et år siden var identiske. Men der er blevet rettet lidt her og lidt der, uden at rettelserne er blevet synkroniseret, hvilket er hvad jeg skal til at gøre.

Da databasen består af over 800 tabeller, over 1800 indexes og over 150 stored procedures, så kan jeg af gode grunde ikke sidde og tjekke dem igennem manuelt. Derfor vil jeg lave et lille script til formålet, og i den forbindelse har jeg brug for (på den ene eller anden måde) at kunne få tabellernes beskrivelse ud igennem en forespørgsel.

Kan man lave en SELECT der returnerer tabellens felter med datatype osv? Eller kan man få tabel-beskrivelsen ud, ligesom hvis man skriver "\d <tabel>" i en terminal? Det er mindre vigtigt at få stored procedures med ud, men INDEXes er også vigtige.

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2009 - 01:50 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2009 - 01:52 #2
http://www.alberton.info/postgresql_meta_info.html

har eksempler på at hente index.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2009 - 01:54 #3
Check også et produkt som:
  http://sourceforge.net/projects/pgdiff/
Avatar billede j4k0b Nybegynder
19. november 2009 - 07:19 #4
Super nice, tak arne_v! Jeg har ikke fået kigget på det endnu, men pgdiff ligner helt sikker det jeg ledte efter!

Smid et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2009 - 15:08 #5
svar