Avatar billede SjollerDk Nybegynder
18. november 2009 - 00:13 Der er 6 kommentarer

Resultlist/Array --> jTextField

Vil gerne vise mine data fra databasen i jTextField. Prøver at iterere igennem min resultlist, og ligge den i en arrayliste, som jeg til sidst prøver at returnere til et jTextField.

følgende metode jeg har lavet i min Wrapper klasse:

public ArrayList<Laaner> showAll()
{

    ArrayList list = new ArrayList();

    try
    {
        //while loop move to all records in result set
        while (rset.next())
        {

            Laaner laaner = new Laaner();

            laaner.cprnr = rset.getLong(1);
            laaner.fornavn = rset.getString(2);
            laaner.efternavn = rset.getString(3);
            laaner.vej = rset.getString(4);
            laaner.vejnr = rset.getInt(5);
            laaner.passwd = rset.getString(6);
            laaner.email = rset.getString(7);
            laaner.tlfnr = rset.getInt(8);
            laaner.postnummer = rset.getInt(9);

            list.add(laaner);

            //CPRNR, FORNAVN, EFTERNAVN, VEJ, VEJNR, PINKODE, EMAIL, TLFNR, POSTNR

          // System.out.println (rset.getLong("cprnr")+"\t"+ rset.getString("fornavn")+"\t"+ rset.getString("efternavn")+"\t"+ rset.getString("vej")+"\t"+rset.getInt("postnummer"));
            //call methode getString, write value for columm nr. 1 and 2
            //tab is use.

        }

    catch (SQLException e)
    {
        System.out.println("There is a sql fault (5) "+e);
    }
    catch (Exception e)
    {
        System.out.println("fault "+e);
    }
return list;
}

Følgende har jeg hurtigt smidt ind i en GUI når man trykker på en jButton:

input = " " + wrapper.showAll();

jTextField1.setText(input);

Får følgende output i mit jTextField1:

[Bibliotek.Laaner@199f91c, Bibliotek.Laaner@1b1aa65, Bibliotek.Laaner@129f3b5, Bibliotek.Laaner@13f3045, Bibliotek.Laaner@17a29a1]

Løsning:

Er ude i at jeg mangler at sætte en toString ind et eller andet sted, men er i tvivl om dette er rigtigt, og er endnu mere i tvivl om hvor den evt skal sættes ind. Har eksperimenteret lidt med det rundt omkring, men intet har virket endnu.

Håber meget på jeres hjælp, og skriv endelig hvis i mangler mere info om min kode :)

På forhånd tak.

M.v.h.

Jonas
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 01:19 #1
Du vil komme en lille smule længere ved at lave en toString metode på Laaner klassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 01:21 #2
f.eks.:

public class Laaner {
    ...
    public String toString() {
        return fornavn + " " + efternavn;
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 01:22 #3
Men ellers vil jeg tro at du skal:
- skifte fra JTextField til JTextArea
- have en for løkke som tilføjer hver enkelt Laaner til text areat
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 01:23 #4
Den forkromede løsning vil være at bruge en JTable !
Avatar billede SjollerDk Nybegynder
18. november 2009 - 13:13 #5
Nåede faktisk frem til at lave en toString metode i min laaner lige efter jeg havde skrevet her :) Tak for tippet med JTextArea.

Har kigget lidt på JTable, og ser umiddelbart lidt komplekst ud, men på prøve noget mere :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2009 - 03:19 #6
all set ?