Avatar billede bongii Nybegynder
17. november 2009 - 17:46 Der er 3 kommentarer

Opbygning af tabeller

Hej.

Hvad syntes i er nemmest at opbygge tabeller i / div´s i når data kommer fra en datasource+

Mange af de tabeller jeg laver er grupperet osv.

Det er jo rimelig simpel at lave en repeater eller et gridview, men så snart kravet bliver lidt "specielt", syntes jeg det bliver noget rod.

Nu har jeg f.eks. lavet en nested repeater for at gruppere et udtræk og det har været rimelig bøvlet.

Nogle der har nogle input? Hvad bruger i?
Avatar billede preppydude Nybegynder
17. november 2009 - 18:30 #1
Tabeller blev lavet til netop det formål - at vise data i en slags gridview. Den eneste grund til at det er blevet et tabu at bruge dem, er fordi nogle overbrugte dem helt vildt til at bygge hele deres site op med.

Så, hvis du bare skal vise data vil jeg klart anbefale tabeller. :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. november 2009 - 18:33 #2
hej bongii

Forklar hvad du bruger en repeater til?
Avatar billede bongii Nybegynder
17. november 2009 - 18:43 #3
Jeg har 2 tabeller:
Orders
Orderlines

Jeg udskriver alle ordre:
Orderid: 111
orderline
Orderid: 222
orderline

osv.

Det gør jeg vha. nested repeater. Sikke noget bøvl :/