Avatar billede nikkib Nybegynder
17. november 2009 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access beregner lagerstatus

Jeg er ved at lave en database i Access 2007.

Her har jeg bl.a en tabel "Vare" der indenholder et vare_id, varenr, og et felt med lager status.

I en anden tabel "Vareind", har jeg fakturanr levenradør m.m.
Her har jeg så en fomular "FO_vareind" hvor jeg har en underformulat "UFO_vareind" som virker ved en relations tabel melllem de 2 andre "TBL_RL_vare_vareind". Så kan jeg i underfumularen indsætte de vare jeg ønsker at lægge ind. Altså en faktura mange vare.
I min relationstabel har jeg så et felt med antal vareind.

Og så kommer mit spørgsmål. Jeg vil nu gerne have at antal i antal vareind lægges til min lager status i tabel "vare" Altså

lagerstaus = lagerstatus + antal vareind

Jeg kar kikket lidt rundt på Eksperten og fandt et svar hvor beregningen kunne laves med en QUE. hvor jeg i QUE lave et udtryk der lægger de 2 sammen og det er fint nok. Den ændre bare ikke min lager status i vareind

Jeg håber nogen kan hjælpe mig

Hilsen
nikkib
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2009 - 12:21 #1
In the form where you enter data for vareind you can use code something like this

Docdm.Runsql "UPDATE vare SET lagerstaus = lagerstatus + " & XXX

Where XXX is the name of the form/Field containing the antal vareind

This could be somethng like this

forms!FO_vareind.UFO_vareind.Vareind
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2009 - 12:22 #2
IE

Docmd.Runsql "UPDATE vare SET lagerstaus = lagerstatus + " & forms!FO_vareind.UFO_vareind.Vareind
Avatar billede nikkib Nybegynder
17. november 2009 - 13:06 #3
Jeg har brugt denne kode i kode generatoren i afterupdate, med den virker ikke. Kan du evt se hvad der er galt.

Private Sub Lager_ind_vareind_TBL_AfterUpdate()
Docmd.Runsql "UPDATE vare SET TBL_reservedel.Lager status = TBL_reservedel.Lager status + " & forms!FO_vareind.UFO_vareind.Lager ind vareind_TBL"
End Sub

Hilsen

Nikkib
Avatar billede terry Ekspert
17. november 2009 - 15:16 #4
I can maybe see if its possible for you to send the dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2009 - 16:06 #5
svar
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2009 - 17:30 #6
thanks Nikki