Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
16. november 2009 - 17:23 Der er 3 kommentarer

Synchronization server med workstations

Hej jeg var lidt i tvivl omkring hvor jeg skulle spille dette spørgsmål. Da mine workstation køre windows 7 og min server Linux Ubuntu.

Men mit problem er at jeg har 2 normale pc'er, en stationær og en bærbar, og så en server. Jeg har det meget med at skifte med hvilken computer det er jeg arbejder på. F.eks. om morgen sidder jeg på min stationær, et par timer sener på min bærbar ude på dtu. så hjem på min stationær igen, for sener så at sidde ude på mit arbejde med min bærbar.
Som i nok kan se opstår problemet "Hvilken pc har nu den nyeste version af xxxxxx filen.". Jeg ønsker derfor en måde hvorpå mine "Documents" mappe altid er i sync med hinanden.
Der er mangle produkter som "Microsoft live mesh" dog det dette ikke en løsning for mig, da vi ude på dtu kollegierne har en limit på hvormeget vil må downloade/uploade pr. mrd.
Af samme grund kan jeg heller ikke bare have mappen liggende på min server, da vi ikke vil kunne få adgang til den uden fra campus.

Jeg tængte at der måtte være et/flere programmer der gør at jeg kan have en "master" copy på min ubuntu server, som mine pc'er sp synch'er med. Jeg har prøve før at sætte sådan noget her op med SVN/CSV, dog viste dette sig til at være alt for bøvlet at opdatere og synche, skulle meget gerne være noget som tager sige af sig selv :D

Ved godt at det lyder lidt indviklet. men der må være en måde at løse dette problem på, da næste alle virksomheder gerne skulle stå med noget ligende :D
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. november 2009 - 17:31 #1
det letteste er at bruge et produkt som www.dropbox.com, som automatisk synkroniserer data (men masterudgaven kommer så til at lægge på internettet, så det egner sig ikke til følsomme data)
Avatar billede serverservice Praktikant
21. november 2009 - 14:42 #2
jeg vil meneat du kan køre et script på din debian på samme måde som man gør på windows server med "net time /set" eller med ntp http://www.akadia.com/services/ntp_synchronize.html
Avatar billede mikjaer Praktikant
04. november 2011 - 18:10 #3
Overvej at kigge på GIT eller Subversion, som lyder til at være lige det du skal bruge.

Alternativt kan du også kigge på rsync, det er ikke så komplekst som et versioneringssystem men det kan synkronisere to mapper uden at overføre alle data :)