Avatar billede larsen45 Juniormester
15. november 2009 - 21:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kategori asp SQL

Hej med jer.

Jeg har brug for jeres hjælp.

Hvordan udtrækker man data fra en sql server i forbindelse med kommentarer som folk skal skrive.

Jeg har 2 database tabeller.
1 tabel som skal bruges til kommentarer, og 1 tabel som skal bruges til de indlæg jeg selv skriver.

Det som driller mig, er hvordan man laver selv udtrækket fra kommentar tabellen.

Meningen er at det skal være på samme måde som på eksperten.
Man kan læse indlægget, og svarer med en kommentar på samme side.

Men ja fortæl mig hvordan man kan lave udtrækket, sådan at jeg kan vise indlægget kommentarer på samme asp webside.

Jeg har i forvejen en oversigt side hvor folk kan læse lidt tekst, og så derefter kan de klikke på 1 tekst link og komme til selve indlægget. Men der for jeg så problemmet omkring visningen af kommentarer fra en anden tabel af på det unikket post indlæg.
Avatar billede vespida Nybegynder
15. november 2009 - 22:32 #1
hej Larsen

jeg har selv lige sidet og rodet men noget af det samme :)

det jeg gjode var jeg hade 2 tabeller (Blogs og BlogComments)

min table blogs fik en
BlogID int PRIMARY KEY IDENTITY(1,1)

i min BlogComments tabel laved jeg også et felt som hed
BlogID int PRIMARY KEY

og så sørged jeg bare for at det BlogID der stod i BlogComments passed med den blog som den skulle vises under ved hjælp af det her SQL-Statement

SELECT bc.CommentName, bc.Comment, bc.AddDateTime, b.BlogID
FROM Blog AS b
INNER JOIN BlogComment AS bc
ON b.BlogID = bc.BlogID
WHERE (b.BlogID = @BlogID)

min @BlogID er lig med en QueryString som jeg har.

håber det er svar nok...
Avatar billede larsen45 Juniormester
17. november 2009 - 14:01 #2
Hej vespida

Du kommer nok til lige at skærer det lidt ud i pap for mig.
Kan vi ikke lave et eksempel.

Lad os sige vi har følgende:
1.
oversigt.asp side som viser ca. 5-10 indlæg
(her kan man klikke på en af posterne og komme til en ny side)

2.
Postindlaeg.asp
Her kan man se selve posten, og skrive en kommentarer.

3.
kommentarinsert.asp
På denne side udfører asp delen handlingen med at indsætte kommentaren, og samtidigt med sendes man tilbage igen til postindlaeg.asp, som viser både posten foroven, og kommentaren nede under + der kan skrives et nyt indlæg.

Lad os sige vi har en mysql tabel der hedder: post og kommentar.

Hvordan sikre du så i asp koden, at kommentar tabellen og post tabellen bliver knyttet sammen, så man information på samme unikke ID fra begge tabeller.

Du må meget gerne lave et eksempel, for dummies.
Så jeg lige forstår kommentar delen, med indsæt og vis på samme side som selve posten, så jeg kan sætte det rigtigt sammen.
Avatar billede larsen45 Juniormester
22. november 2009 - 12:28 #3
lukker