Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 13:07 Der er 5 kommentarer

Objekt har to forskellige værdier!?

Jeg har følgende custom collection:
http://pastebin.com/m11305c3c

Nede i min replace metode, tager metoden en værdi som den skal erstatte list med i toppen. Jeg smider et event for at få at vide et andet sted i min kode at noget er VED at ændre sig. Problemet er, at hvis jeg debugger, så har list i toppen samme værdi som min parameter, men kigger jeg på this.list = list i metoden, er der forskel på disse!?

Hvordan kan list i toppen være forskellig fra this.list i min metode!?

Resultatet er, at mit beforechange event tager den nye værdi, hvor den skal tage værdien FØR ændringen sker.
Avatar billede bvli Praktikant
15. november 2009 - 17:25 #1
Er du sikker på, at det er replace-metoden der rejser event'et?

Jeg synes det er lidt misbrug af PropertyChangedEventArgs, det du laver. I det mindste bør du kalde dens constructor med den overload, hvor i du kan give den navnet på den property der bliver ændret, så ved du også hvilken property der bliver ændret :)

Anyway - jeg er ret usikker på, hvad du mener med "list i toppen har samme værdi"?

PS. der er ingen grund til at lave private events og så public's med add/remove. Og hvis det skal være rigtigt bør du navngive dine events: Changing og Changed.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 17:41 #2
Det jeg mener med list i toppen må da næsten give sig selv. Jeg snakker om field list, private List<T> list; i toppen..

Om jeg er i tvivl? nej.. som du kan se kalder den jo netop beforeChange lige i starten. Men det betyder heller ikke noget. Så snart jeg kommer ind i Replace metoden i debug, kan jeg se at værdien på list deklarationen i toppen f.eks har værdien "hej1", hvor den værdi Replace metoden med også har værdien "hej1". Men list bør slet ikke være ændret før jeg beder den om det i Replace metoden. Jeg kan sågar se værdien på private List<T> list; og this.list, som jo er én og samme ting, IKKE er ens når jeg kigger på den hhv i toppen og inde i Replace metoden. MEGET besynderligt.

Der er ingen grund til, i det her tilfælde, at fortælle PropertyChangedEventArgs hvilken property der ændres, jeg skal blot vide at noget ændres.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 17:42 #3
list bør f.eks have værdien "hej" INDEN jeg kalder this.list = list;
Avatar billede bvli Praktikant
15. november 2009 - 18:19 #4
Er det når du holder cursoren over din variabeldeklaration, eller er det i dit watch/auto-debugvindue det er sådan? Og kan du ikke tage fejl af variablen 'list' og parameteren 'list'? For i det scope du er i når du break'er, så er det altså rigtigt nok, hvis 'list' er hej1 medens 'this.list' er hej.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 18:48 #5
Det er når jeg holder cursor over.

Hvor er variablen list = "hej1" når jeg endnu ikke har sat den nogen steder? den bør vel først sættes når jeg kalder this.list = list! Det er jo ligsom hele ideen med at sætte objekter. Hvorfra bliver list sat?