Avatar billede ghost1026 Nybegynder
14. november 2009 - 20:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

javascript ajax indsætte variabel i innerHTML

Hej
Jeg kan se der har været lign spg før , men ik noget der lige dækker denne her..

Jeg har noget tekst jeg får tilbage fra en responseText (ajax) , herefter laver jeg den om til xml og kører så elementerne igennem, så godt så langt..
Et af felterne har jeg så noget rich-text , altså tekst med html i - dette vil jeg så gerne have indsat i min div-tag via innerHTML.
Det får jeg  bare ikke lov til , jeg bruger allerede disse

strMainContent = strMainContent.replace("\"","\42");
strMainContent = strMainContent.replace("<","\74");
strMainContent = strMainContent.replace(">","\76");
strMainContent = strMainContent.replace("'","\47");

men html´en for <br /> vil den simpelthen  ik acceptere og dvs alt indhold efter mit første break bliver bare ikke vist..

Nogen der har et forslag til hvordan den løses ?
Avatar billede ghost1026 Nybegynder
14. november 2009 - 20:06 #1
hmm tror ikke kun det er <br /> der er problemet..
I det hle taget opfører html´en sig underligt.

et ekspempel med noget html hvor det går galt

<p><span style="color: red;">test1<br /></span><span style="background-color: #ff6600;">test2</span></p>

Her bliver kun første del vist...
Avatar billede ghost1026 Nybegynder
14. november 2009 - 20:26 #2
div tags virker slet ikke og hvis man sætter en span til display:block virker den heller ikke..

Er egentlig bare intereseret i at finde en måde at lave <br /> om til et linbreak
Avatar billede ghost1026 Nybegynder
14. november 2009 - 23:11 #3
kan dette laves via DOM i stedet for innerHTML ?
Læser nu at innerHTML ik er gyldig i forhold til XHTML
Avatar billede ghost1026 Nybegynder
05. januar 2010 - 09:22 #4
Hej

Ved godt det er en gammel tråd - men vandt en løsning på problemet og lukker spg.

http://www.prototypejs.org/

dette javascript framework klarer det hele for dig , og så er det tilmed rigtig let at bruge :)

og hvis du skal bruge noget drag and drop functionality , så brug dette bibliotek http://script.aculo.us/

og det bedste af det hele er at begge biblioteker arbejder smukt sammen :)