Avatar billede Rene_Pedersen Nybegynder
14. november 2009 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autoscroll form

jeg har en form der viser en masse records, men alle records kan ikke vises i et skærm billede, derfor skal jeg have den til at scrolle lige så stille ned gennem siden. Samtidig skal formen genindlæse sine data med f.eks. 3 minutters mellemrum så nye og opdaterede data bliver vist på listen. når scrollningen er nået til bunden af listen skal den springe og til toppen af listen og begynde forfra med at scrolle ned gennem listen.

Der er ingen der skal betjene denne applikation, den skal bare stå og vise data.
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2009 - 11:03 #1
Well if your prepared to take a 30 day trail you might get an answer here http://www.experts-exchange.com/Microsoft/Development/MS_Access/Q_22994171.html

Or you may find this link usefull
http://www.mvps.org/access/forms/frm0056.htm
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2009 - 17:35 #2
can you use any of the links?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
02. december 2009 - 19:01 #3
Hej Rene, jeg går ud fra at det er en fortløbende formular du har (continous)?
Eller er det en listbox?

Det kunne nok løses for dig ved langsom at flytte fokues fra post til post i formularen. Når fokus flyttes til næste post uden for det aktuelle skærmbillede rykker posterne sig, så den næste valgte vises.

Hvad med fx at sætte en timer på formularen til fx. 3000 altså 3 sekunder.
I eventen Form_Timer bruger du så:

Private Sub Form_Timer()
DoCmd.GoToRecord acDataForm, "testbestillinger", acNext
End Sub

hvorved der langsomt scrolles gennem posterne.
Avatar billede Rene_Pedersen Nybegynder
05. december 2009 - 23:42 #4
Det er sådan set en OK løsning, den scroller lige så stille ned gennem records, men den fejler nå den kommer til bunden? der vil jeg gerne have den til at hoppe op til starten igen og starte forfra med at scrolle. Der udover skal formen så opdatere sig selv hver 5. minut så jeg får nye records med. så skal den bare kunne stå der og passe sig selv.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
06. december 2009 - 00:01 #5
Hvad hvis du retter det til:

DoCmd.GoToRecord acDataForm, "dinformular", acNext
If Me.NewRecord Then
    Me.Requery
    DoCmd.GoToRecord acDataForm, "dinformular", acFirst
End If
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
06. december 2009 - 00:02 #6
så opdaterer den hver gang den går til toppen
Avatar billede Rene_Pedersen Nybegynder
06. december 2009 - 00:26 #7
Det ser ud til at det virker, jeg tester det lige lidt mere.
Mange tak
Avatar billede Rene_Pedersen Nybegynder
06. december 2009 - 00:38 #8
Det er helt kanon, mange tak for hjælpen. kan se du laver meget Access jeg er igang med et større projekt. Kunne muligvis godt bruge noget asistance, mod betaling. Har det interesse? kontakt mig evt på rene(at)familienp.dk