Avatar billede webot Nybegynder
15. juli 2001 - 11:53 Der er 5 kommentarer

ServerName - apache

Kan man ved en VirtualHost i apache ikke give den flere ServerName altså så man kan kalde den ved

ServerName hej.xxxx.dk
ServerName hej.zzzz.dk

Har prøvet, og syndes kun det er det nederste der servernavme der virker :( (har add\'et begge i dns)
Avatar billede razor Nybegynder
15. juli 2001 - 11:56 #1
Prøv at lave et ServerAlias istedet.
Avatar billede jalle Nybegynder
15. juli 2001 - 12:06 #2
razor >> Det hedder ikke \"prøv\" men \"man skal\" ;)

Du kan kun have et domainnavn i ServerName og hvis der skal tilføjes flere domainnavne i Virtualhost, så skal du bruge ServerAlias

ex.
ServerName hej.xxxx.dk
ServerAlias hej.zzzz.dk hej.yyyy.dk
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
15. juli 2001 - 12:25 #3
jalle >> Nej, det hedder prøv ;)
Jeg bruger alle mine VirtualHosts kun vha. ServerName, uden ServerAlias...
Noget lignende dette:

<VirtualHost intern.ip.adresse>
ServerAdmin hej@xxxx.dk
DocumentRoot /htdocs/xxxx
ServerName hej.xxxx.dk
</VirtualHost>

<VirtualHost intern.ip.adresse>
ServerAdmin hej@zzzz.dk
DocumentRoot /htdocs/zzzz
ServerName hej.zzzz.dk
</VirtualHost>
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
15. juli 2001 - 12:26 #4
De virker fint hos mig... Er du sikker på at du har skrevet alt rigtigt?
Avatar billede jalle Nybegynder
15. juli 2001 - 12:43 #5
logan-raarup >> ok.. men nu kommer det an på om domainet skal peje på samme bibliotek eller i hvert sit.

Virtualhost SKAL indeholde ServerName, men hvis man skal have flere domains til at peje på den samme bibliotek, så bruger man ServerAlias, for ikke at gentage sig selv.

<VirtualHost intern.ip.adresse>
ServerAdmin hej@xxxx.dk
DocumentRoot /htdocs/xxxx
ServerName hej.xxxx.dk
ServerAlias hej.zzzz.dk
</VirtualHost>

Her pejer både hej.zzzz.dk og hej.xxxx.dk på det samme bibliotek.

Som jeg forstod det, så skulle hej.zzzz.dk og hej.xxxx.dk peje på det samme bibliotek.