Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. november 2009 - 12:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til IF sætning

jeg vil gerne hente data fra min sqldatabase ud i et felt.
Data består af tal og felterne i databasen hedder c1, c2, c3 osv - til c34.
Data i felterne kan være 0 eller 1 i felt 1 - 0 eller 30 i felt 30 o.s.v.
Det jeg gerne er at hente data ud fra de felter der ikke står 0 i og sætte dem ind i en tabel, så der i et felt f.eks står

Det kan formentlig gøres med en IF sætning, - men det har jeg ikke helt styr på.
IF len(DBSet(c1))= 0 then
response.write ""
else
response write""& trim(DBSet(c1)) &","

men dette virker ikke
Avatar billede softspot Forsker
13. november 2009 - 12:26 #1
Hvis nu vi antager at du har udtrukket alle felter fra tabellen i et recordset (her kaldt rs), så vil jeg mene dette kunne gøre det:

do while not rs.eof
  tmp = ""
  for each fld in rs.fields
    if fld.value > 0 then
      if len(tmp) > 0 then
        tmp = tmp & ","
      end if
      tmp = tmp & fld.value
    end if
  next
  response.write tmp
  rs.movenext
loop
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. november 2009 - 10:11 #2
jeg er ikke helt med på dit loop.
Det drejer sig jo kun om et recordset.
Min sql sætning ser således ud:
SELECT * FROM tabel where id = (select max(id)from tabel)"

men det du vil er altså at lave et loop i recordsettet?
jeg har prøvet med den du har skrevet, men det dør?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
16. november 2009 - 10:42 #3
Softspot - den døede ikke helt, men den lavede et loop på flere sider, så den duer ikke.
endvidere - der er 45 felter i databasen, men dem jeg skal ha noget ud af er felt 14 - 45 ikke de første 14.
Avatar billede softspot Forsker
16. november 2009 - 11:02 #4
Det er jo ligegyldigt om koden er klar til at lave operationen på flere rækker i et recordset. Det gør den jo ikke mindre i stand til at gøre det på én række.

Du er nød til at være lidt mere specifik mht. hvad der sker i løkken, for jeg har svært ved at tyde hvor problemet evt. kunne være, ud fra det du skriver.

Hvis du kun vil have fat i nogle bestemte felter, kan du lægge en betingelse yderligere ind i løkken, så den checker på navnet (hvilket burde være overkommeligt med den navngivning du har givet udtryk for at du benytter).

Eksempel:

do while not rs.eof
  tmp = ""
  for each fld in rs.fields
    if cint(right(fld,2)) >= 14 and cint(right(fld,2)) <= 45 then
      if fld.value > 0 then
        if len(tmp) > 0 then
          tmp = tmp & ","
        end if
        tmp = tmp & fld.value
      end if
  next
  response.write tmp
  rs.movenext
loop

Dette vil nturligvis kun fungere hvis dine felter er navngivet efter reglen c<tal>, f.eks. c10, c11, c12 osv. op til c44, c45.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2010 - 17:32 #5
Feedback?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
26. juli 2010 - 10:54 #6
softspot læg et svar
Avatar billede softspot Forsker
26. juli 2010 - 17:47 #7
Vær så artig!
Avatar billede softspot Forsker
26. juli 2010 - 21:36 #8
Tak for point :-)