Avatar billede zenzz Nybegynder
11. november 2009 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skifte mellem 2 sider når der er et bestemt indhold i database

Hej

På min arbejdsplads har vi et nummersystem, som jeg ikke er helt tilfreds med. Det henter numre fra en database hvorefter de vises på en skærm - hvis der er mere end 40 numre vises de resterende ikke.

Mit spørgsmål er derfor - er det muligt at få siden til at skifte til en anden side (som så viser de resterende numre) når, og kun når, der er mere end 40 numre registreret i databasen.

Det er et simpelt system der er bygget op via html, php og en mySQL-database.

Er der nogen derude der kan give mig et fif - eller måske endda nogle råd til hvordan det kan laves.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
11. november 2009 - 22:40 #1
Du skal nok ud i noget javascript.
Kig på:
setTimeout('funktion', tid_i_ms);

Så kan du ved timeout indlæse siden igen med et url parameter, f.eks. page=2 og så bruge LIMIT x,x i din query

Så kan den stå og skifte mellem siderne efter et bestemt interval.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
11. november 2009 - 22:56 #2
<html>
<body>
<?php
$num_rows = 666; //hvor mange rækker er der?

$page = (isset($_GET['page']))? $_GET['page']: 1;
$pr_page = 40;

$start = $pr_page * ($page-1);
$end = $pr_page * ($page);
$sql ="SELECT * FROM table LIMIT $start, $end";

echo $sql;

$next_page = ($end < $num_rows)? $page+1: 1;

if($num_rows > 40){
?>
<script type="text/javascript">
setTimeout("redir()", 2000);
function redir(){
    window.location.href="timer.php?page=<?php echo $next_page; ?>";
}
</script>
<?php
}
?>
</body>
</html>
11. november 2009 - 23:01 #3
Du kan bruge php funktionen mysql_num_rows().  Den giver antal rows der er hentet i databasen.

Saasom:

$result = mysql_query("SELECT * FROM zenzz_table");
$num_rows = mysql_num_rows($result);
if ($num_rows <= 40) [hent paa normal vis numrene og vis dem paa siden]
else
{
  for($i=0; $i<40; $i++) [hent og vis de foerste 40 raekker];
  [redirekt til en ny side]
  for($i=40; $i<@numProws; i++) {hent og vis de resterende numre paa en ny side]
}
11. november 2009 - 23:03 #4
fant0mas havde ogsaa fundet $num_rows frem mens jeg skrev.  Jeg skal studere og kommentere hans foreslaaede loesning i morgen tidlig.  Sengetid i Belgien.
12. november 2009 - 08:12 #5
No comments.  fant0mas's solution is a lot more genetic.  I learned something.
Avatar billede zenzz Nybegynder
12. november 2009 - 14:20 #6
Mange tak for hjælpen fant0mas - og som sådan også dig Christian.

Det er præcis havde brug for.

Smider du et svar fant0mas så du kan få dine point.
Avatar billede fant0mas Nybegynder
15. november 2009 - 19:46 #7
svar