Avatar billede jind Nybegynder
11. november 2009 - 21:09 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kode der sørger for at to databaser altid viser samme post

Jeg har nu forsøgt ovenstående i lang tid og behøver experthjælp!

Jeg har en formular i Access med en VareID.
Jeg vil gerne have at en anden database som har en lignende formular altid viser samme VareID som i ovenstående formular.

Nogen der har arbejdet med magen til mærkværdigheder?
Tak for din tid på forhånd.

VHjind
Avatar billede terry Ekspert
11. november 2009 - 21:21 #1
This is just an idea off the top of my head (not tested)

It should be possible from one db (db1) via code or a remote query
http://www.vb123.com/Toolshed/02_accvb/remotequeries.htm

To insert/update a record in a table in another database (db2). This inserts/updates the VareID which db2 needs.

In db2 the form which needs to synchronize with db2 has a timer event which reads the value of VareID in the table and goes to that record.
Avatar billede terry Ekspert
11. november 2009 - 21:21 #2
May I ask why this is necessary?
Avatar billede terry Ekspert
11. november 2009 - 21:54 #3
take a look at this link http://www.trigeminal.com/lang/1033/utility.asp?ItemID=8#8
There is an add-in (TSI SOON (Shut One, Open New) database add-in)
which you might be able to use.
Avatar billede jind Nybegynder
11. november 2009 - 22:23 #4
Hej Terry,
Tak for hurtigt svar.
Jeg har en standard applikation som mange bruger. En kunde vil gerne have nogle felter som kun de kan se og tilføje data I.
For ikke at skulle lave en helt ny brugerflade bare til dem, vil jeg hellere kunne køre en applikation ved siden af - som følger de poster hoved applikationen er på. På den måde skal de bare gå ind i det "andet" program for at tilføje deres specifikke data.
Jeg har kigget på dit link - men det lader til blot at lukke og åbne applikationer.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 23:48 #5
Hvad menes der med 'de poster hovedapplikationen er på' ? Har hovedapplikationen og 'ved siden af applikationen' samme datakilde?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. november 2009 - 06:56 #6
Hvis det er en standard app. hvor du ikke kan komme til at pille i maskineriet, så er mit bedste bud - glem det.

Du er ude i noget med at du skal have hovedprogrammet til enten at sende en message til dit ekstra program, eller der skal være en tabel hvor hovedprogrammet skriver i hvilken record det arbejder på og så dit ekstra program lytter i den for at finde ud af hvilken record den skal gå til.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 08:35 #7
...som hugopedersen siger så har du bare en tabel med dit vareid, som du så opdaterer fra hovedprogrammet. De andre programmer bruger så den tabel i deres postkilde forespørgsler!~)
Avatar billede jind Nybegynder
12. november 2009 - 09:34 #8
ellebe : Ja, det er samme datakilde.
I andre: Ja, jeg tænkte nok at blive nødt til noget i den retning, hvilket jo er lidt mere omfattende.
Jeg har nu lavet en OnCurrent der lægger VareID i en tabel. Hvordan får jeg nu min 2. brugerflade til hele tiden at holde øje med denne tabels vareID? Hugopedersen kaldte det "Lytter".
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 10:39 #9
du linker bare til tabellen og tilføjer din i dine forespørgsler!~)

..så kan du jo altid refresh en gang imellem...
Avatar billede jind Nybegynder
12. november 2009 - 11:12 #10
Ja, men kunden vil gerne have at de to altid følges ad. Refresh skal derfor ske automatisk fx hvert ½ sekund.
Hvordan gøres det?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 11:23 #11
OnTimer eventen
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 11:25 #12
du sætter TimerInterval til 500 og ligger din opdatering på VedTimerUdløb
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 11:28 #13
...men du er nød til at skele til din forespørgsels hastighed og til hvad folk har gang i, fordi opdateringer forstyrrer hvis man skriver eller lign.

Derfor skal du teste om der er tale om en ny VareId og hvis der er kan du måske lave en msgbox for at advare inden du refresh'er. Hvis det er det samme vareid, skal du selvfølgelig exit sub!~)
Avatar billede terry Ekspert
12. november 2009 - 13:17 #14
"Jeg har en standard applikation som mange bruger. En kunde vil gerne have nogle felter som kun de kan se og tilføje data I."

You could use Access security or even make your own system so that only users with the right permissions could use the forms/tables.

That way you wouldnt need another application.
Avatar billede jind Nybegynder
12. november 2009 - 13:56 #15
Hej Terry, Spg
Tak for jeres hjælp nu spiller det!

Terry: Ja, det er rigtigt. Det er mit eget system - og jeg ønsker at have så få kundespecifikke data/funktioner i systemet som muligt. Access er godt - men med for meget kode gør det lidt trægt.

Spg - smider du et svar?
Jeg har tænkt mig at fordele point mellem jer 50/50. OK?
Avatar billede terry Ekspert
12. november 2009 - 14:08 #16
50/50 er OK med mig :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 14:58 #17
!~)
Avatar billede jind Nybegynder
12. november 2009 - 15:10 #18
Tusind tak for jeres hjælp!
Avatar billede terry Ekspert
12. november 2009 - 18:04 #19
selv tak