Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 19:53 Der er 21 kommentarer

Dynamisk bestillingsformular

Hej,

jeg skal lave en bestillingsformular til en kunde. Jeg har fundet følgende template på nettet, som egentlig gør det rigtige:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>DeresFest Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>
    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>Antal</th>
            <th>X</th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">Totalt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">$<span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">$<span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">$<span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og kande</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">$<span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-quick-dry-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">$<span>1,25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-quick-dry-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Buillonkop</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">$<span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
                <tr>
            <td colspan="6" style="text-align: right;">
                Product SUBTOTAL: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <table id="shipping-table">

    <tr>
        <th>Total Qty.</th>
        <th>X</th>
        <th>Shipping Rate</th>

        <th>=</th>
        <th style="text-align: right;">Shipping Total</th>
    </tr>

    <tr>
        <td id="total-pallets"><input id="total-pallets-input" type="text" disabled="disabled"></input></td>
        <td>X</td>
        <td id="shipping-rate">10.00</td>

        <td>=</td>
        <td style="text-align: right;"><input type="text" class="total-box" id="shipping-subtotal" disabled="disabled"></input></td>
    </tr>

    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">
    <span>Order total: </span>
    <input type="text" class="total-box" id="order-total" disabled="disabled"></input>

    <br />

    <form action="#" method="post"></form>
        <input type="submit" value="Submit Order" class="submit" />
    </form>

        <script type="text/javascript">
    var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
    document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
    </script>
    <script type="text/javascript">
    var pageTracker = _gat._getTracker("UA-68528-29");
    pageTracker._initData();
    pageTracker._trackPageview();
    </script>
</body>

</html>

Med tilhørende js.fil:
function IsNumeric(sText)

{
  var ValidChars = "0123456789.";
  var IsNumber=true;
  var Char;

  for (i = 0; i < sText.length && IsNumber == true; i++)
      {
      Char = sText.charAt(i);
      if (ValidChars.indexOf(Char) == -1)
        {
        IsNumber = false;
        }
  return IsNumber;

};

function calcProdSubTotal() {

    var prodSubTotal = 0;

    $(".row-total-input").each(function(){

        var valString = $(this).val() || 0;

        prodSubTotal += parseInt(valString);

    });

    $("#product-subtotal").val(prodSubTotal);

};

function calcTotalPallets() {

    var totalPallets = 0;

    $(".num-pallets-input").each(function() {

        var thisValue = $(this).val();

        if ( (IsNumeric(thisValue)) &&  (thisValue != '') ) {

            totalPallets += parseInt(thisValue);

        };

    });

    $("#total-pallets-input").val(totalPallets);

};

function calcShippingTotal() {

    var totalPallets = $("#total-pallets-input").val() || 0;
    var shippingRate = $("#shipping-rate").text() || 0;
    var shippingTotal = totalPallets * shippingRate;

    $("#shipping-subtotal").val(shippingTotal);

};

function calcOrderTotal() {

    var orderTotal = 0;

    var productSubtotal = $("#product-subtotal").val() || 0;
    var shippingSubtotal = $("#shipping-subtotal").val() || 0;

    var orderTotal = parseInt(productSubtotal) + parseInt(shippingSubtotal);
    var orderTotalNice = "$" + orderTotal;

    $("#order-total").val(orderTotalNice);

};

$(function(){

    $('.num-pallets-input').blur(function(){

        var $this = $(this);

        var numPallets = $this.val();
        var multiplier = $this
                            .parent().parent()
                            .find("td.price-per-pallet span")
                            .text();

        if ( (IsNumeric(numPallets)) && (numPallets != '') ) {

            var rowTotal = numPallets * multiplier;

            $this
                .css("background-color", "white")
                .parent().parent()
                .find("td.row-total input")
                .val(rowTotal);

        } else {

            $this.css("background-color", "#ffdcdc");

        };

        calcProdSubTotal();
        calcTotalPallets();
        calcShippingTotal();
        calcOrderTotal();

    });

Mit problem er at jeg meget gerne vil fjerne $ tegnet og erstate det med kr. Samtidid er subtotal og shipping ikke interresant, men hvis jeg erstarter $ med kr og fjerne både subtotal og shipping fungerer formelen ikke?

Håber der er en der kan hjælpe måske enda komme med en færdig kode

mvh Thomas
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 21:05 #1
Prøv dette:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>DeresFest Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>
    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>Antal</th>
            <th>X</th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">Totalt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet"><span>1.25</span>kr</td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet"><span>1.25</span>kr</td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet"><span>1.25</span>kr</td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og kande</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet"><span>1.25</span>kr</td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-quick-dry-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet"><span>1,25</span>kr</td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-quick-dry-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Buillonkop</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet"><span>1.25</span>kr</td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
                <tr>
            <td colspan="6" style="text-align: right;">
                Product SUBTOTAL: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <table id="shipping-table">

    <tr>
        <th>Total Qty.</th>
        <th>X</th>
        <th>Shipping Rate</th>

        <th>=</th>
        <th style="text-align: right;">Shipping Total</th>
    </tr>

    <tr>
        <td id="total-pallets"><input id="total-pallets-input" type="text" disabled="disabled"></input></td>
        <td>X</td>
        <td id="shipping-rate">10.00</td>

        <td>=</td>
        <td style="text-align: right;"><input type="text" class="total-box" id="shipping-subtotal" disabled="disabled"></input></td>
    </tr>

    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">
    <span>Order total: </span>
    <input type="text" class="total-box" id="order-total" disabled="disabled"></input>

    <br />

    <form action="#" method="post"></form>
        <input type="submit" value="Submit Order" class="submit" />
    </form>

        <script type="text/javascript">
    var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
    document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
    </script>
    <script type="text/javascript">
    var pageTracker = _gat._getTracker("UA-68528-29");
    pageTracker._initData();
    pageTracker._trackPageview();
    </script>
</body>

</html>

I order.js

function IsNumeric(sText)

{
  var ValidChars = "0123456789.";
  var IsNumber=true;
  var Char;

  for (i = 0; i < sText.length && IsNumber == true; i++)
      {
      Char = sText.charAt(i);
      if (ValidChars.indexOf(Char) == -1)
        {
        IsNumber = false;
        }
  return IsNumber;

};

function calcProdSubTotal() {

    var prodSubTotal = 0;

    $(".row-total-input").each(function(){

        var valString = $(this).val() || 0;

        prodSubTotal += parseInt(valString);

    });

    $("#product-subtotal").val(prodSubTotal);

};

function calcTotalPallets() {

    var totalPallets = 0;

    $(".num-pallets-input").each(function() {

        var thisValue = $(this).val();

        if ( (IsNumeric(thisValue)) &&  (thisValue != '') ) {

            totalPallets += parseInt(thisValue);

        };

    });

    $("#total-pallets-input").val(totalPallets);

};

function calcShippingTotal() {

    var totalPallets = $("#total-pallets-input").val() || 0;
    var shippingRate = $("#shipping-rate").text() || 0;
    var shippingTotal = totalPallets * shippingRate;

    $("#shipping-subtotal").val(shippingTotal);

};

function calcOrderTotal() {

    var orderTotal = 0;

    var productSubtotal = $("#product-subtotal").val() || 0;
    var shippingSubtotal = $("#shipping-subtotal").val() || 0;

    var orderTotal = parseInt(productSubtotal) + parseInt(shippingSubtotal);
    var orderTotalNice = orderTotal + " kr";

    $("#order-total").val(orderTotalNice);

};

$(function(){

    $('.num-pallets-input').blur(function(){

        var $this = $(this);

        var numPallets = $this.val();
        var multiplier = $this
                            .parent().parent()
                            .find("td.price-per-pallet span")
                            .text();

        if ( (IsNumeric(numPallets)) && (numPallets != '') ) {

            var rowTotal = numPallets * multiplier;

            $this
                .css("background-color", "white")
                .parent().parent()
                .find("td.row-total input")
                .val(rowTotal);

        } else {

            $this.css("background-color", "#ffdcdc");

        };

        calcProdSubTotal();
        calcTotalPallets();
        calcShippingTotal();
        calcOrderTotal();

    });

Held og lykke
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 21:15 #2
Hej Zaska, det virker. Tak for det.

Er nået en kende videre. Min næste udfordring er at, at subtotal feltet fjerner decimalerne?
Hvordan beholder jeg decimalerne?

Og sidst men ikke mindst hvad gør jeg for at "sende" formen, kun valgte produkter skal med i mailen?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>
    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>foto</th>
            <th>Antal</th>
            <th></th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">I alt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og underkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Buillonkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Bestik almindeligt</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kniv</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Gaffel</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Spiseske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dessertske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Teske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Kagegaffel</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

                <tr>
            <td colspan="7" style="text-align: right;">
                Samlet pris: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">

    <form action="#" method="post"></form>
        <input type="submit" value="Send bestilling" class="submit" />
    </form>
    </body>

</html>

function IsNumeric(sText)

{
  var ValidChars = "0123456789.";
  var IsNumber=true;
  var Char;

  for (i = 0; i < sText.length && IsNumber == true; i++)
      {
      Char = sText.charAt(i);
      if (ValidChars.indexOf(Char) == -1)
        {
        IsNumber = false;
        }
  return IsNumber;

};

function calcProdSubTotal() {

    var prodSubTotal = 0;

    $(".row-total-input").each(function(){

        var valString = $(this).val() || 0;

        prodSubTotal += parseInt(valString);

    });

    $("#product-subtotal").val(prodSubTotal);

};

function calcTotalPallets() {

    var totalPallets = 0;

    $(".num-pallets-input").each(function() {

        var thisValue = $(this).val();

        if ( (IsNumeric(thisValue)) &&  (thisValue != '') ) {

            totalPallets += parseInt(thisValue);

        };

    });

    $("#total-pallets-input").val(totalPallets);

};

function calcShippingTotal() {

    var totalPallets = $("#total-pallets-input").val() || 0;
    var shippingRate = $("#shipping-rate").text() || 0;
    var shippingTotal = totalPallets * shippingRate;

    $("#shipping-subtotal").val(shippingTotal);

};

function calcOrderTotal() {

    var orderTotal = 0;

    var productSubtotal = $("#product-subtotal").val() || 0;
    var shippingSubtotal = $("#shipping-subtotal").val() || 0;

    var orderTotal = parseInt(productSubtotal);
    var orderTotalNice = "kr " + orderTotal;

    $("#order-total").val(orderTotalNice);

};

$(function(){

    $('.num-pallets-input').blur(function(){

        var $this = $(this);

        var numPallets = $this.val();
        var multiplier = $this
                            .parent().parent()
                            .find("td.price-per-pallet span")
                            .text();

        if ( (IsNumeric(numPallets)) && (numPallets != '') ) {

            var rowTotal = numPallets * multiplier;

            $this
                .css("background-color", "white")
                .parent().parent()
                .find("td.row-total input")
                .val(rowTotal);

        } else {

            $this.css("background-color", "#ffdcdc");

        };

        calcProdSubTotal();
        calcTotalPallets();
        calcShippingTotal();
        calcOrderTotal();

    });

Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 21:43 #3
Nu kommer decimalerne med.

Skal informationen sendes som E-mail ?
Eller er der mulighed for php/mysql support ?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>
    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>foto</th>
            <th>Antal</th>
            <th></th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">I alt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og underkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Buillonkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Bestik almindeligt</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kniv</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Gaffel</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Spiseske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dessertske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Teske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Kagegaffel</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

                <tr>
            <td colspan="7" style="text-align: right;">
                Samlet pris: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">

    <form action="#" method="post"></form>
        <input type="submit" value="Send bestilling" class="submit" />
    </form>
    </body>

</html>

og order.js

function IsNumeric(sText)

{
  var ValidChars = "0123456789.";
  var IsNumber=true;
  var Char;

  for (i = 0; i < sText.length && IsNumber == true; i++)
      {
      Char = sText.charAt(i);
      if (ValidChars.indexOf(Char) == -1)
        {
        IsNumber = false;
        }
  return IsNumber;

};

function calcProdSubTotal() {

    var prodSubTotal = 0;

    $(".row-total-input").each(function(){

        var valString = $(this).val() || 0;

        prodSubTotal += parseFloat(valString);

    });

    $("#product-subtotal").val(prodSubTotal);

};

function calcTotalPallets() {

    var totalPallets = 0;

    $(".num-pallets-input").each(function() {

        var thisValue = $(this).val();

        if ( (IsNumeric(thisValue)) &&  (thisValue != '') ) {

            totalPallets += parseInt(thisValue);

        };

    });

    $("#total-pallets-input").val(totalPallets);

};

function calcShippingTotal() {

    var totalPallets = $("#total-pallets-input").val() || 0;
    var shippingRate = $("#shipping-rate").text() || 0;
    var shippingTotal = totalPallets * shippingRate;

    $("#shipping-subtotal").val(shippingTotal);

};

function calcOrderTotal() {

    var orderTotal = 0;

    var productSubtotal = $("#product-subtotal").val() || 0;
    var shippingSubtotal = $("#shipping-subtotal").val() || 0;

    var orderTotal = parseInt(productSubtotal);
    var orderTotalNice = "kr " + orderTotal;

    $("#order-total").val(orderTotalNice);

};

$(function(){

    $('.num-pallets-input').blur(function(){

        var $this = $(this);

        var numPallets = $this.val();
        var multiplier = $this
                            .parent().parent()
                            .find("td.price-per-pallet span")
                            .text();

        if ( (IsNumeric(numPallets)) && (numPallets != '') ) {

            var rowTotal = numPallets * multiplier;

            $this
                .css("background-color", "white")
                .parent().parent()
                .find("td.row-total input")
                .val(rowTotal);

        } else {

            $this.css("background-color", "#ffdcdc");

        };

        calcProdSubTotal();
        calcTotalPallets();
        calcShippingTotal();
        calcOrderTotal();

    });

Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 21:54 #4
Jeg havde håbet på at det kunne klare med en mail. Men ved ikke hvad der er lettest. kunden ønsker kun at modtage ordren på de ting der er valgt, kan det lade sig gøre.?

Du er en haj til det her Zeska :-) mange tak.

Det er første gang jeg har rodet mig ud i en sådan opgave, plejer at lave simple hjemmesider
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 21:59 #5
Altså vi kan godt sende en mail. Men med javascript kommer kunden til at sende en mail til sig selv og det er ikke hensigtsmæssigt.

Har du mulighed for at bruge php/mysql der hvor hjemmesiden ligger ?
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 22:06 #6
ja jeg er sikker på at det er muligt.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 22:08 #7
Her kan du se hvad problemet med javascript/mail er:

http://www.javascript-coder.com/javascript-form/javascript-email-form.phtml

Hvis du har php(og en mail server) kan vi lave det rigtigt fint.
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 22:13 #8
hvad skal bruges?

Jeg har nedenstående, dette er min egen webserver og php, jeg har ikke modtaget kundens endnu. men kan vel egentlig bare erstattet mine data med deres

http://phpmyadmin.b07.dk

webserver er pop.b07.dk
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 22:16 #9
Hvad skal jeg gøre? Må nok indrømme at jeg muligvis har taget en for stor mundfuld
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 22:23 #10
Nej vi skal nok finde ud af det :D

Dette er et link til den funktion du skal bruge :)
http://php.net/manual/en/function.mail.php
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 22:32 #11
Jeg læser på det:

Hvor skal jeg indsætte noget i min html fil, som vel egentlig skal ændres til .php

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>
    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>foto</th>
            <th>Antal</th>
            <th></th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">I alt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og underkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Buillonkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Bestik almindeligt</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kniv</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Gaffel</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Spiseske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dessertske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Teske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Kagegaffel</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

                <tr>
            <td colspan="7" style="text-align: right;">
                Samlet pris: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">

    <form action="#" method="post"></form>
        <input type="submit" value="Send bestilling" class="submit" />
    </form>
    </body>

</html>
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 22:36 #12
nu ligger siden på www.b07.dk/test
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 22:54 #13
Har forsøgt med eksempel 4 i det link du sendte mig. Men det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 22:54 #14
Den ser fin ud. Vil du have gemt en udgave i databasen også ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 22:58 #15
Nej den skriver vel at der ikke er nogen SMTP server på port 25 ?
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 23:02 #16
Ja den ser fin nok ud, men den virker ikke, den sender ikke formularen? Nå, jeg har vel også brugt alt for meget af din tid. Det må du sku undskylde.

Her er koden, måske du kan se hvorfor den ikke virker
<?php
// multiple recipients
$to  = 'aidan@example.com' . ', '; // note the comma
$to .= 'wez@example.com';

// subject
$subject = 'Birthday Reminders for August';

// message
$message = '

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>

    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>foto</th>
            <th>Antal</th>
            <th></th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">I alt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og underkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Buillonkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Bestik almindeligt</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kniv</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Gaffel</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Spiseske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dessertske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Teske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Kagegaffel</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

                <tr>
            <td colspan="7" style="text-align: right;">
                Samlet pris: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">

    <form action="#" method="post"></form>
        <input type="submit" value="Send bestilling" class="submit" />
    </form>
    </body>

</html>
';

// To send HTML mail, the Content-type header must be set
$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

// Additional headers
$headers .= 'To: Mary <mary@example.com>, Kelly <kelly@example.com>' . "\r\n";
$headers .= 'From: Birthday Reminder <birthday@example.com>' . "\r\n";
$headers .= 'Cc: birthdayarchive@example.com' . "\r\n";
$headers .= 'Bcc: birthdaycheck@example.com' . "\r\n";

// Mail it
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 23:04 #17
Den skriver ingenting, der sker ikke noget :-(
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2009 - 23:08 #18
Jeg har re formateret min maskine så har ikke nogen php server oppe atm. Men kontrollere koden imorgen.

Og laver nogen der virker.
Avatar billede tlauersen Nybegynder
10. november 2009 - 23:13 #19
Tusind tak Zeska, jeg er ellers tæt på at give op.

Du må sende mig din adresse, så falder der nogle flasker af eller noget.

godnat

mvh THomas
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 19:53 #20
Hej.

Jeg har skrevet noget php kode som du kan implementere for lige at se om det virker.

Her er formen

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>
<form method="POST" action="formmail.php" />

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>

    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>foto</th>
            <th>Antal</th>
            <th></th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">I alt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets" name="flade_tallerkner"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets" name="dybe_tallerkner"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="frokost_tallerkner"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og underkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets" name="kop_og_underkop"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="kage_tallerkner" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Bouillonkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets" name="Bouillonkop"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Bestik almindeligt</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kniv</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets" name="kniv"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Gaffel</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets" name="gaffel"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Spiseske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="spiseske" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled" ></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dessertske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets" name="dessertske" ></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Teske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="teske"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Kagegaffel</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets" name="kagegaffel"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

                <tr>
            <td colspan="7" style="text-align: right;">
                Samlet pris: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">

        <input type="submit" value="Send bestilling" class="submit" />
    </form>
    </body>

</html>

I en fil for sig selv kaldet formmail.php

<?php

$vareantal = array(

0 => "flade_tallerkner",
1 => "dybe_tallerkner",
2 => "frokost_tallerkner",
3 => "kop_og_underkop",
4 => "kage_tallerkner",
5 => "bouillonkop",
6 => "kniv",
7 => "gaffel",
8 => "spiseske",
9 => "dessertske",
10 => "teske",
11 => "kagegaffel"
);

$varenavnflertal = array(

0 => "Flade tallerkner",
1 => "Dybe tallerkner",
2 => "Frokost tallerkner",
3 => "Kopper og underkopper",
4 => "Kage tallerkner",
5 => "Bouillonkopper",
6 => "Knive",
7 => "Gafler",
8 => "Spiseske",
9 => "Dessertsker",
10 => "Tesker",
11 => "Kagegafler"
);

$varenavnental = array(

0 => "Flad tallerken",
1 => "Dyb tallerken",
2 => "Frokost tallerken",
3 => "Kop og underkop",
4 => "Kage tallerken",
5 => "Bouillonkop",
6 => "Kniv",
7 => "Gaffel",
8 => "Spiseske",
9 => "Dessertske",
10 => "Teske",
11 => "Kagegaffel"
);

for($x = 0;$x<12;$x++)
{
    $vne = $varenavnental[$x];
    $vnf = $varenavnflertal[$x];
    $vna = $vareantal[$x];;
    if(isset($_POST[$vna]))
    {
    $part1 = "Du har bestilt ".$_POST[$vna];

    if($_POST['$vna'] > 1)
        $part2 = " ".$vnf.".<br />";

    else
        $part2 = " ".$vne.".<br />";

        echo $part1.$part2;
    }
?>

Vi kan godt ændre måden det bliver vist på :D
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 20:02 #21
Troede ellers ikke der var fejl :D

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

    <title>Bestillingsliste</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    <script src="http://www.google.com/jsapi" type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
        google.load("jquery", "1.2.6");
    </script>

    <script type="text/javascript" src="js/order.js"></script>
</head>

<body>
<form method="POST" action="formmail.php" />

    <div id="hook-just-in-case" style="background: #2f2626 !important; text-align: center !important; color: white !important; font: 14px Georgia, Serif !important; position: relative; width: 100% !important; z-index: 10000 !important;">

</div>

    <table id="order-table">
        <tr>
            <th>Varens navn</th>
            <th>foto</th>
            <th>Antal</th>
            <th></th>
            <th>Pris inkl. moms</th>
            <th>=</th>

            <th style="text-align: right;">I alt</th>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Porcelæn</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Flade tallerkner</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets" name="flade_tallerkner"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dybe tallerkner</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets" name="dybe_tallerkner"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Frokost tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="frokost_tallerkner"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Kop og underkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets" name="kop_og_underkop"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Kage tallerkner</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="kage_tallerkner" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Bouillonkop</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets" name="bouillonkop" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.25</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
      <tr class="odd"></tr>
      <td></td>
        <tr class="odd">
            <td><div id="produktgruppe">Bestik almindeligt</div></td>
        </tr>
        <tr class="even">
            <td class="product-title">Kniv</td>
            <td>se foto</td>
            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="sparkle-num-pallets" name="kniv"></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="sparkle-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Gaffel</td></td>
            <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mvp-num-pallets" name="gaffel"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mvp-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Spiseske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="spiseske" ></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled" ></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">
            <td class="product-title">Dessertske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-red-num-pallets" name="dessertske" ></input></td>
            <td class="times">X</td>

            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>
            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
      </tr>
        <tr class="even">

            <td class="product-title">Teske</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-pro-league-num-pallets" name="teske"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-pro-league-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>
        <tr class="odd">

            <td class="product-title">Kagegaffel</td>
                        <td>se foto</td>

            <td class="num-pallets"><input type="text" class="num-pallets-input" id="turface-mound-clay-red-num-pallets" name="kagegaffel"></input></td>
            <td class="times">X</td>
            <td class="price-per-pallet">kr <span>1.00</span></td>
            <td class="equals">=</td>

            <td class="row-total"><input type="text" class="row-total-input" id="turface-mound-clay-red-row-total" disabled="disabled"></input></td>
        </tr>

                <tr>
            <td colspan="7" style="text-align: right;">
                Samlet pris: <input type="text" class="total-box" id="product-subtotal" disabled="disabled"></input>

            </td>
        </tr>
    </table>

    <div class="clear"></div>

    <div style="text-align: right;">

        <input type="submit" value="Send bestilling" class="submit" />
    </form>
    </body>

</html>

den nye formmail.php

<?php

$vareantal = array(

0 => "flade_tallerkner",
1 => "dybe_tallerkner",
2 => "frokost_tallerkner",
3 => "kop_og_underkop",
4 => "kage_tallerkner",
5 => "bouillonkop",
6 => "kniv",
7 => "gaffel",
8 => "spiseske",
9 => "dessertske",
10 => "teske",
11 => "kagegaffel"
);

$varenavnflertal = array(

0 => "Flade tallerkner",
1 => "Dybe tallerkner",
2 => "Frokost tallerkner",
3 => "Kopper og underkopper",
4 => "Kage tallerkner",
5 => "Bouillonkopper",
6 => "Knive",
7 => "Gafler",
8 => "Spiseske",
9 => "Dessertsker",
10 => "Tesker",
11 => "Kagegafler"
);

$varenavnental = array(

0 => "Flad tallerken",
1 => "Dyb tallerken",
2 => "Frokost tallerken",
3 => "Kop og underkop",
4 => "Kage tallerken",
5 => "Bouillonkop",
6 => "Kniv",
7 => "Gaffel",
8 => "Spiseske",
9 => "Dessertske",
10 => "Teske",
11 => "Kagegaffel"
);

for($x = 0;$x<12;$x++)
{
    $vne = $varenavnental[$x];
    $vnf = $varenavnflertal[$x];
    $vna = $vareantal[$x];;
    if(!empty($_POST[$vna]))
    {
    $part1 = "Du har bestilt ".$_POST[$vna];

    if($_POST[$vna] > 1)
        $part2 = " ".$vnf.".<br />";

    else
        $part2 = " ".$vne.".<br />";

        echo $part1.$part2;
    }
?>