Avatar billede jimmbo Nybegynder
10. november 2009 - 16:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

iPhone kan ikke sortere i albums

Jeg har endelig fået min iPhone. Men jeg må til min store irritation konstatere, at den har store problemer med at sortere albumene. Min iPod Nano kan sagtens finde ud af at sortere i albums, men iPhones kan ikke gøre det samme.
F.eks. har jeg David Guettas album på begge 2, og i på iPoden kan den godt finde ud af at One Love er et album, mens iPhonen tror det er et album for hver sang.
Jeg mistænker den lidt for at sortere albumene efter artisterne.

Håber det gav lidt mening, men er det muligt at fortælle iPhonen at One Love er et album og ikke 14 albums
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 01:50 #1
Hvis det er det samme album du har lagt over, så burde de også optræde éns. Er du sikker på, at du kigger i albumvisningen på din iPhone?

Hvordan optræder de i iTunes? Som et eller 14 albums? Du kan evt. markere alle 14 numre, højreklikke på ét af dem, vælge "Vis info" og ændre Album og Albumkunsterne derinde, så du er sikker på, at de er ens.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
18. januar 2010 - 09:14 #2
De står også som 14 albums i iTunes. Jeg har prøvet at skrive samme artist og album under sorter.
Det eneste der virker er at omdøbe albumenes artist til den samme. Og det er lidt irriterende, da det ikke var nødvendigt på min iPod Nano.
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 16:57 #3
Jeg tror altså vi er ude i en fejl 40. iPhone og iPod burde sortere numrene ens. Hvordan skulle din iPod Nano overhovedet vide, at det er det samme album, hvis ikke engang iTunes ved det?

Det du skal være sikker på er jo blot, at Albumkunstneren er den samme - du behøver ikke lave Kunstneren den samme. Jeg har en del CD'er, der er opsamlinger med forskellige kunstnere. I iTunes har de alle forskellige Kunstnernavne, men ved Albumkunstneren har jeg bare skrevet VA (Various Artists) ved alle.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
18. januar 2010 - 17:02 #4
Hahah, nej det er ikke mig der er idiot ;)

Men har du bedt den om at sorterer efter VA, eller har du været inde at fortælle den at kunstneren hedder VA?
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 17:26 #5
Man ved jo aldrig. ;-) Det virker bare mystisk, hvis den ikke sorterer det ens. Det har jeg aldrig selv været ude for, og jeg har en gammel iPod og en iPhone.

Jeg har sat Albumkunstner til VA. Kunstneren forbliver det samme. Et album ser så fx sådan her ud:

Albumkunstner | Kunstner             | Navn              | Album
---------------------------------------------------------------------
VA            | Keyshia Cole        | Heaven Sent      | MMS Canada
VA            | Midnight Confessions | Grassroots        | MMS Canada
VA            | Underneath          | Alanis Morissette | MMS Canada

I Coverflow står der derfor VA - MMS Canada, men når man går ind under den, så står den rigtige kunstner ved hvert nummer.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
18. januar 2010 - 17:40 #6
Jeg har også selv en ældre Nano og en iPhone, og det er derfor jeg undre mig over at den gamle gerne vil, men den nye ikke vil.

Men jeg kan lige prøve at hente et eller andet album på TDCplay, og så prøve dit setup. Det tager lige noget tid, men jeg vender tilbage :)
Avatar billede jimmbo Nybegynder
18. januar 2010 - 21:34 #7
Så har jeg prøvet. Og det er det samme der sker.
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 21:39 #8
Hvor er det problemet opstår? Står det som 14 albums i Coverflow?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
18. januar 2010 - 21:56 #9
Jeps..
Det er som om den ikke gemmer, at jeg de ting jeg skriver i sorter.
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 22:07 #10
De ting du skriver i "sorter"? Hvad mener du? I "sorter" hvor?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
18. januar 2010 - 22:22 #11
Avatar billede wanze Nybegynder
19. januar 2010 - 00:35 #12
Du skal jo heller ikke skrive det i Sortering, du skal ændre det under Info.

Noget helt andet er, at du nok burde opdatere din iTunes.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
19. januar 2010 - 09:41 #13
Den siger at 9.0.2 er den nyeste.

Det ser ud til at virker, hvis man skriver VA i albumkunstner. Så 200 point til dig :D
Det sjove er bare, at det slet ikke var det jeg fik at vide i ÆbeleHuset her i Århus.
Avatar billede wanze Nybegynder
19. januar 2010 - 13:10 #14
Næ, de har nok også misforstået dit problem. Er stadig ikke helt sikker på, hvad dit problem bestod i, men hey - nu er det jo løst!

Troede du kørte en ældre version af iTunes - min iTunes 9.0.2 ser nemlig en del anderledes ud, men jeg kører så også MacOSX. ;-)
Avatar billede jimmbo Nybegynder
19. januar 2010 - 13:18 #15
Måske jeg ikke har formuleret mig klart nok så :)

Men ja, jeg tror nok det er fordi du kører Mac, men jeg må nøjes med noget skod. Men igen, tak for svaret.
Avatar billede wanze Nybegynder
19. januar 2010 - 13:41 #16
"Noget skod" ;-)

Tak for point.